Starfield Update - AMD FSR 3 & Intel XeSS

21 Februari 2024 / by Tom Schwiha
Starfield Update - AMD FSR 3 & Intel XeSS

Na een lange wachttijd is het eindelijk zover: AMD FSR 3 en Intel XeSS zijn gearriveerd met de nieuwste update voor Starfield.

Deze belangrijke update brengt de meest geavanceerde frame-generatie en upscaling-technologie naar het Bethesda-ruimepos en markeert een keerpunt voor het spel, dat tot nu toe moeite had om zich te vestigen als een van de beste pc-RPG's.

Een belangrijke update voor een ambitieus spel

Starfield, bekend als AMD-partnerspel, heeft eindelijk toegang gekregen tot AMD's meest geavanceerde upscaling- en frame-generatietechnologie, wat lang verwacht werd.

De update, die zowel AMD FSR 3 als Intel XeSS omvat, is onlangs toegevoegd aan de nieuwste Steam-betaversie en belooft de manier waarop spelers het spel ervaren ingrijpend te veranderen.

Wat betekent AMD FSR 3 voor Starfield-spelers?

Zelfs met de beste Starfield-instellingen halen sommige gaming-laptops en pc's niet de gewenste resultaten. De introductie van AMD's upscaling- en frame-generatietechnologie zou dit echter kunnen veranderen, vergelijkbaar met DLSS voor eigenaars van Nvidia RTX-kaarten.

De frame-generatie is beperkt tot Radeon RX 5000-series of nieuwere grafische kaarten, terwijl de upscaling-aspecten van FSR 3 compatibel zijn met een veel breder scala aan grafische kaarten, inclusief de Radeon RX 590 en GeForce GTX 10-series.

Een blik op de toekomst van pc-gaming

De integratie van AMD FSR 3 in Starfield zou een nieuwe standaard kunnen zetten voor spelkwaliteit en prestaties. Met sterke ondersteuning na de lancering en de introductie van dergelijk geavanceerde technologieën heeft Starfield nog steeds veel tijd om meningen te veranderen en enkele pc-gamers voor zich te winnen. Terwijl verse benchmarks en vergelijkingen worden verwacht om een definitieve lijn te trekken over welke technologie het beste te gebruiken is, staat nu al vast dat upscaling-technologieën een groot deel van de spelervaring bepalen.

AMD leed onlangs een kleine tegenslag toen het nieuw uitgebrachte Early-Access-spel Nightingale FSR 3 kort voor de lancering vanwege crashrapporten in stresstests verwijderde. Desalniettemin is de introductie van FSR 3 in Starfield een belangrijke stap voorwaarts voor het spel en een opwindend vooruitzicht op de toekomst van pc-gaming.

Met technologieën zoals AMD FSR 3 en Intel XeSS wordt de drempel voor hoogwaardige spelgraphics verder verlaagd, wat betekent dat meer spelers dan ooit toegang hebben tot optimale prestaties zonder afhankelijk te zijn van dure hardware-upgrades. Starfield zou zo een lichtend voorbeeld kunnen worden van de mogelijkheden van moderne grafische technologieën in de wereld van pc-gaming.

Over de auteur