Terug naar de roots met een nieuwe held
Nu beschikbaar! Bij het werken aan het volgende spel in de serie hebben we ons als fans afgevraagd welk Assassin's Creed-spel we het liefst zouden willen spelen. Velen van ons wilden enkele van de oude beelden, verhaallijnen en gameplay-mechanismen opnieuw oppakken die ons verliefd hebben gemaakt op de franchise. Na 15 jaar reizen door de tijdperken wilden we terug naar de oorsprong van Assassin's Creed. Het nieuwe spel introduceert een nieuwe speelbare held, Basim, en is een eerbetoon aan de oorsprong van de serie.
De setting: Bagdad in de 9e eeuw
We keren terug naar het Midden-Oosten, naar Bagdad in de 9e eeuw, 300 jaar voor de tijd van Altair. Het verhaal vertelt over Basim en hoe hij een meesterassassin werd.
Parkour en camouflage: de centrale game-elementen
Parkour is een centraal element van het spel en biedt vloeiende bewegingen, zoals in de Ezio-spellen. Nieuwe en bekende elementen keren terug, zoals het snel bereiken van hoger gelegen gebieden of het oversteken van grote gaten tussen daken. Een andere focus van het spel is camouflage: spelers moeten werken in de schaduw, hun volgende zet plannen, toeslaan en dan verdwijnen. Er zijn meer mogelijkheden voor moorden met nieuwe dodingsanimaties. Sommige vereisen een heimelijke aanpak, andere brengen een gewelddadige doodsteek.
Verbeterde AI en nieuwe vijandelijke archetypen
De AI van de vijanden is herzien om de detectie te verbeteren en bewakers alerter te maken. Nieuwe vijandelijke archetypen verhogen de moeilijkheidsgraad.
De terugkeer van sociale camouflage
De sociale camouflage keert terug: spelers kunnen zich verbergen in grote menigten of kleine groepen omkopen om onopgemerkt door bewaakte gebieden te komen. Als assassin is de belangrijkste taak om de Orde van de Oudsten uit te roeien en Bagdad te bevrijden van hun invloed.
Verborgen kantoren en onderzoeksbord
In het spel hebben de Verborgen Burgers een netwerk van kantoren in de stad opgezet om de Orde in de gaten te houden. De kantoren dienen als speerpunten van het spel, van waaruit zijmissies met verschillende doelen kunnen worden aangenomen. Het nieuwe onderzoeksbord vervangt het vorige quest-log en de zogenaamde "Black Box"-missies geven spelers de vrijheid om belangrijke moordmissies naar eigen believen aan te gaan.
Nostalgie ten top: visuele filter
Voor langdurige fans is er ook een nostalgische visuele filter die het kleurenpalet van de eerste Assassin's Creed-game oppakt. Als je het spel nog niet hebt, moet je zeker een Assassin's Creed Mirage Key bemachtigen en zelf in de wereld van Basim duiken!
Conclusie: een must voor fans van het eerste uur
Dit project wordt geleid door een gepassioneerd team dat zijn eigen visie op de Assassins-ervaring volgt. Er valt nog veel te ontdekken en we kunnen niet wachten om meer te onthullen over Basims reis. Pak je Assassin's Creed Mirage Key en ervaar zelf de terugkeer naar de oorsprong van de serie!