Ubisoft heeft aangekondigd dat er in Assassin's Creed Mirage weer veel meer parkour zal zijn. De ontwikkelaars zijn geïnspireerd door Assassin's Creed Unity uit 2014.
Parkour zoals in Unity
Assassin's Creed Mirage's hoofdproducent, Fabian Salomon, bevestigde dit in een interview. Volgens Salomon is het doel van Mirage om het parkourniveau van Unity te bereiken.
Ter ondersteuning komt erbij dat Mirage zich in Bagdad zal afspelen. Omdat de ontwikkelaars proberen zo dicht mogelijk bij Bagdad van die tijd te komen, zal de spelwereld in de stad zeer dicht bebouwd en bevolkt zijn. Dat was helaas niet het geval in de twee laatste titels, want zowel de spelwereld van Assassin's Creed Valhalla als die van Assassin's Creed Odyssey waren eerder minder dicht bevolkt. De steden hadden vaak één of twee verdiepingen hoge gebouwen en er was veel lucht tussen deze gebouwen. In Mirage zal dat anders zijn. Bagdad zal veel smalle straatjes, markthallen en torens herbergen.
Als verdere teasers over het spel heeft Salomon ook vermeld dat de Assassin-opdrachten weer zullen terugkeren. Als kleine bittere pil zal Mirage ongeveer 15 tot 20 uur speeltijd bevatten bij release. Dit is te wijten aan het lineaire verhaal, dat niet langer uitmondt in een volledig overbelaste open wereld, met ontelbare kleine minimissies.