Welkom in de wereld van Cities: Skylines 2
Hallo allemaal! Wij laten je kennismaken met de spannende wereld van de ontwikkelaarsdagboeken van Cities: Skylines II! In de komende maanden kom je alles te weten over het spel - van uitgebreide vertrouwde functies tot gloednieuwe elementen. Laten we eens kijken naar de ontwikkeling van het spel, de verbeteringen ten opzichte van Cities: Skylines en de nieuwe en opwindende functies om jouw droomstad beter dan ooit te maken!
Weggereedschap in Cities: Skylines 2
Wegen zijn de ruggengraat van een stad. Daarom beginnen we de ontwikkelaarsdagboeken met een blik op hoe het wegennetwerk is uitgebreid voor Cities: Skylines II. Het doel van de ontwikkelaars was om de ervaring voor terugkerende spelers vertrouwd te houden, ervoor te zorgen dat de tools gemakkelijk te leren zijn voor nieuwe spelers en de opties uit te breiden met gewenste functies zoals rotondes, insnijdingen en verhogingen van wegen en parkeerplaatsen.
Het bouwen van wegen in Cities: Skylines 2 is flexibeler dan bij de voorganger en maakt een creatievere benutting van de tools mogelijk om het perfecte wegennetwerk naar jouw wensen te ontwerpen. Je vindt een verscheidenheid aan nieuwe en bekende opties met straathoeken en verbeterde bochtentools.
Rastermodus en vervangingsgereedschap
Een nieuwe functie is de rastermodus, waarmee je naadloze wijken kunt creëren met slechts drie klikken! Het nieuwe vervangingsgereedschap lijkt op het oude upgrade-gereedschap, maar maakt een vrijere wijziging van de bestaande wegen mogelijk en maakt het mogelijk om het wegennetwerk fijner af te stemmen door het toevoegen van gras, bomen, bredere trottoirs of geluidsschermen!
Parallelmodus en wegbegeleiding
De parallelmodus maakt het mogelijk om automatisch twee parallelle wegen, zoals snelwegen, te bouwen op een vaste en aanpasbare afstand. Met de parallelmodus zijn alle andere wegenbouwmodi nog steeds bruikbaar, zodat het creëren van mooie, soepele snelwegbochten niet alleen mogelijk, maar ook eenvoudig is. Wegenhulpmiddelen bevatten meerdere verschillende vergrendelopties en een uitgebreid wegbegeleidingssysteem om het gewenste wegontwerp gemakkelijker te maken, zelfs op moeilijk terrein.
Uitsnijdingen, ophogingen en verhoogde wegen
Wegplaatsingsopties zijn uitgebreid om uitsnijdings- en ophogingswegen en verhoogde wegen die over andere wegen lopen, op te nemen. Verhoogde wegen worden gebouwd wanneer er voldoende ruimte onder is; door de weg te verhogen, kun je deze over parallel lopende wegen bouwen. Het bouwen van verhoogde wegen is net zo eenvoudig als het bouwen van bruggen of viaducten.
Rotondes en parkeerplaatsen
Het kruisingssysteem is herzien om eenvoudigere plaatsingsregels te gebruiken. Een gloednieuwe functie in de wegenbouw zijn rotondes, die eenvoudig op bestaande kruispunten kunnen worden gebouwd. Voertuigen moeten ergens parkeren als burgers ze niet besturen. In Cities: Skylines 2 wordt dit mogelijk gemaakt door aangewezen parkeerplaatsen en parkeerstructuren.
Wegdecoraties en geluidsschermen
Wegdecoraties zijn geen aparte wegtypen, maar tools die decoratieve elementen van wegen toevoegen of verwijderen, die zowel visuele als mechanische effecten hebben. Geluidsschermen kunnen aan snelwegen worden toegevoegd om het geluid van snel verkeer te verminderen.
Dit was het eerste ontwikkelaarsdagboek over de nieuwe en verbeterde wegenhulpmiddelen. We kijken uit naar jouw indrukken en welke stadsindelingen en kruispunten je zult creëren met de nieuwe tools! Vergeet niet om volgende week terug te komen, wanneer we praten over hoe burgers en voertuigen zich door jouw stad bewegen. En als je het spel al wilt bemachtigen, ga dan naar Keyfuchs en haal jouw Cities: Skylines 2 Key!