Wijzigingen in het patchschema van Cities: Skylines 2
Let op, fans van stedenbouw: er zijn nieuwtjes over Cities: Skylines 2. Zoals de ontwikkelaars van Colossal Order onlangs hebben bevestigd, zijn de dagen van wekelijkse patches voor dit populaire stedenbouwspel geteld. Maar geen paniek, dat betekent niet dat het team nu stilzit. Integendeel! De intervallen tussen de updates en correcties zullen alleen maar groter worden, zodat het ontwikkelteam meer tijd heeft voor uitgebreidere oplossingen.
Sinds de lancering van het spel zijn er steeds weer technische problemen geweest. Van bevriezingen en texturen die te laat inladen tot verlies van details - spelers zijn niet gespaard gebleven. Toch wist Cities: Skylines 2 enkele verbeteringen ten opzichte van zijn voorganger te bieden. En hoewel de mods van de community hebben bijgedragen aan het oplossen van enkele van de spelgerelateerde problemen, waren wekelijkse prestatiepatches en hotfixes van het ontwikkelteam nodig. Maar die fase is nu voorbij.
De focus ligt op grotere fixes en prestatieverbeteringen
"We hebben de afgelopen drie weken een zeer snel tempo gehad met de patches", legt Colossal Order uit. "Er komt er nog één, daarna richten we ons echter op grotere fixes die meer tijd in beslag nemen." Het team wil zich nu vooral concentreren op het verbeteren van het Level of Detail (LOD) en de GPU-prestaties.
Natuurlijk gaat Colossal Order hier realistisch mee om. Er is geen directe wonderoplossing voor alle problemen. In plaats daarvan zijn er meerdere voltooide taken nodig voordat men tevreden kan zijn. Dit leidt op zijn beurt tot minder frequente updates - wekelijkse patches zullen dus tot het verleden behoren.
Vooruitblik op de mod-editor van Cities: Skylines 2
Maar er is niet alleen nieuws over de patches van Cities: Skylines 2. Colossal Order heeft ook updates gedeeld over de aankomende mod-editor. Deze moet het maken en verspreiden van mods gemakkelijker maken. De editor bevindt zich echter nog in een vroeg stadium en zal naar verwachting pas over enkele maanden worden uitgebracht.
Mod-makers moeten nog even geduld hebben, want op dit moment is het nog niet mogelijk om eigen assets in het spel te importeren. "Zodra we de importfunctie hebben, laten we deze door de Modding Beta-groep lopen", aldus Colossal Order. Het doel is om de editor zo snel mogelijk uit te brengen en daarbij rekening te houden met feedback en suggesties van de community.
Of je nu al vol ongeduld wacht op de mod-editor of gewoon benieuwd bent naar de verbeteringen die de volgende patches met zich meebrengen - bij ons op Keyfuchs blijf je altijd op de hoogte. En als je Cities: Skylines 2 nog niet hebt, neem dan eens een kijkje op onze Steam Key-pagina!