Marktaandelen in een oogopslag - Wie leidt in cloud gaming?

12 Februari 2023
Marktaandelen in een oogopslag - Wie leidt in cloud gaming?

De meest recente resultaten van de UK Competition and Markets Authority (CMA) over de gamesmarkt, waaronder een sectie over Cloud Gaming. De statistieken tonen de marktaandelen van verschillende cloud gaming-diensten voor de periode 2021-2022.

De gegevens zijn gebaseerd op informatie die rechtstreeks door de betrokken bedrijven is verstrekt en gelden voor het wereldwijde gebruik en niet alleen voor de doelgroep in het VK.

Hier is een overzicht van de marktaandelen:

  • Het marktaandeel van xCloud (inclusief Game Pass) stijgt van 20-30% in 2021 naar 60-70% in 2022.
  • Het marktaandeel van PlayStation Cloud Gaming daalt van 30-40% in 2021 naar 10-20% in 2022.
  • Het marktaandeel van Nvidia GFN daalt van 20-30% in 2021 naar 10-20% in 2022.
  • Het marktaandeel van Google Stadia daalt van 5-10% in 2021 naar 0-5% in 2022.
  • Stadia faalt vanwege gebrek aan content en Linux-besturingssysteem

De CMA stelt dat Stadia vanwege een gebrek aan gaming-inhoud en het gebruik van een Linux-besturingssysteem niet succesvol is geweest. De CMA benadrukt echter dat er veel beperkingen zijn bij de cijfers en dat het moeilijk is om precies te definiƫren wat elke dienst biedt