Coreborn: Naties van de Ultracore - Eerste patch van de Early Access

20 Juli 2023 / by Fabian Roßbach
Coreborn: Naties van de Ultracore - Eerste patch van de Early Access

Welkom terug in de wereld van Coreborn!

De Early Access van Coreborn: Nations of the Ultracore is in volle gang en het ontwikkelingsteam van Blankhans heeft zojuist hun eerste patch gepresenteerd. Met als doel de spelervaring continu te verbeteren, hebben ze zich gericht op de gemelde problemen en een aantal interessante wijzigingen doorgevoerd. Laten we deze eens nader bekijken.

Algemene verbeteringen en spelontwerp

De focus van deze patch ligt duidelijk op het optimaliseren van de algehele spelervaring. Er zijn twee nieuwe knoppen toegevoegd aan het "Spelinstellingen" menu, waarmee je nu eenvoudig feedback kunt geven of contact kunt opnemen met de ondersteuning. Daarnaast zijn er enkele aanpassingen gedaan aan het volume en kan het level 1 stadshoofdkwartier nu worden vernietigd en dichter bij je eigen hoofdkwartier worden herbouwd.

Verdere ontwikkeling van het spelontwerp

Het spelontwerp is ook grondig herzien. Sprinten kost nu geen uithoudingsvermogen meer, wat zorgt voor een dynamischere beweging. Bovendien zijn alle wezens opnieuw in balans gebracht, waardoor ze zwakker zijn en hun gedrag beter leesbaar is. Vooral interessant is de introductie van visuele feedback bij kritieke treffers in de vorm van een gele impacteffect en geluidseffect.

Overlevingsmechanismen & vechtsysteem

Wat betreft de overlevingsmechanismen zijn er enkele wijzigingen doorgevoerd. Je krijgt nu geen grote zwaardladingen meer door de omgeving te slaan (stenen, bomen, etc.), maar alleen nog van daadwerkelijk verslagen vijanden. Het overlevingsbord en het overlevingsvuur hebben ook hun eigen reparatiekosten gekregen.

Ingenieurskunde & backend

Op technisch niveau zijn er ook enkele verbeteringen doorgevoerd. In de instellingen vind je nu een schuifregelaar om je cameragevoeligheid aan te passen. Fouten die konden leiden tot ongewenste animatie-lussen zijn verholpen en de cameracollision met vallende boomstammen is gestopt.

Nieuw matchmaking-systeem voor Coreheim

Bijzonder spannend is de implementatie van een nieuw matchmaking-systeem voor Coreheim - een functie waar veel spelers zeker blij mee zullen zijn.

UI / UX & levelontwerp

Tot slot werpen we een blik op de veranderingen op het gebied van UI/UX en levelontwerp. De ontwikkelaars hebben onder andere een prompt toegevoegd die aangeeft wanneer een combo-lading beschikbaar is. Verder is een probleem verholpen dat "Reizen naar Coreheim" in de menu's blokkeerde. En last but not least zijn er nieuwe bruggen in de Frozen Peaks en meer mogelijkheden om te bouwen op kliffen.

Al met al laat deze eerste patch ons alvast zien wat ons in de toekomst te wachten staat bij Coreborn: Nations of the Ultracore en we kunnen niet wachten! Tot die tijd - veel gameplezier!

Over de auteur