Cyberpunk 2077: CD Projekt Red kondigt Hardcore-Modus aan
Cyberpunk 2077 is het volgende grote rollenspel van "The Witcher 3"-ontwikkelaar CD Projekt Red. Tot de release in april 2020 zal het Poolse studio ons voorzien van nieuwe informatie over het open-world-sci-fi-RPG.
Geen moraal-systeem in Cyberpunk 2077
Bekend is al dat Cyberpunk 2077 zal bouwen op het gameplay van The Witcher 3. De verbeteringen voor de uitrusting zullen echter nog verfijnder worden. Zo kunnen spelers hun vuurwapens nu uitrusten met vizieren en geluiddempers of de vele wapens versterken. Het wapenarsenaal zou moeten gaan van revolver tot scherpschutter.
Op het uit The Witcher 3 bekende moraal-systeem zal bij Cyberpunk 2077 worden verzocht. Toch zullen de beslissingen van de speler invloed hebben op het verhaal, zoals ontwikkelaar Mateusz Tomaszkiewicz onthult.
Bijtaakjes en eigen voertuig
Buiten de steden verkennen de spelers de woestijn. Daar zullen ook tal van bijtaakjes zijn, zoals boksen, hacken of illegale autoraces. Op het schietterrein kunnen spelers hun vaardigheden met wapens oefenen. In totaal zou de wereld van Cyberpunk 2077 in zes stadsdelen moeten worden verdeeld. Als je liever als nomade speelt, kun je dat tijdens het maken van je karakter aangeven en direct als onderdeel van een nomadenfamilie in het spel starten.
Om de verschillende locaties snel te bereiken, heeft de speler in Cyberpunk 2077 een eigen voertuig tot zijn beschikking. Net als paarden in The Witcher 3 komt het voertuig naar je toe als je het roept uit de garage. Bovendien zal het mogelijk zijn auto's en motorfietsen te stelen en deze op dezelfde manier als in GTA in je eigen garage te parkeren. Alleen vliegtuigen zullen spelers niet zelf kunnen besturen.
Hardcore-modus zonder interface
Cyberpunk 2077 zou al een gemiddelde moeilijkheidsgraad moeten hebben. Bijzonder handige spelers kunnen overschakelen naar de nog uitdagendere hardcore-modus, die zonder interface en met sterkere tegenstanders komt. CD Projekt Red heeft ook al uitbreidingen aangekondigd. Deze zouden echter geen "uitgesneden" inhoud uit het hoofdspel moeten zijn, maar veel meer