SelectaPlay en het in Barcelona gevestigde ontwikkelingsstudio Night Council Studio hebben onlangs hun enthousiasme gedeeld over de nieuwe toegankelijkheidsfuncties voor het aankomende first-person horrorspel "Dark Atlas: Infernum". Het spel, dat uitkomt op pc, Xbox Series X/S, Xbox One, PS5 en PS4, stelt nieuwe normen op het gebied van inclusiviteit in videogames.
Inclusiviteit in de schijnwerpers
De ontwikkelaars hechten veel waarde aan het feit dat "Dark Atlas: Infernum" toegankelijk is voor een breed publiek. Dit omvat:
- Begeleid bewegingssysteem: Dit stelt de speler in staat om automatisch naar een doel te bewegen dat is geselecteerd uit een menu.
- Audiobeschrijving: Een door bots gestuurde, auditieve beschrijving van de spelscènes.
- Ondertiteling van geluid: Een andere vorm van audiobeschrijving.
- Ondertitels en kleurenblindfilter: Deze functies maken het spel toegankelijker voor spelers met visuele beperkingen.
- Stereo/mono-systeem: Dit verbetert de geluidservaring voor spelers met gehoorbeperkingen.
Invloedrijke aanwezigheid
Roberto González en Álvaro Aparicio van Night Council Studio zullen deelnemen aan het internationale evenement over inclusiviteit in videogames in Cuenca, Spanje. Hun presentatie over "Dark Atlas: Infernum" zal ongetwijfeld een diepgaand inzicht bieden in de ontwikkeling van toegankelijke videogames.
Over Dark Atlas: Infernum
In dit spel speel je de rol van Natalia Asensio, de voormalige grootmeester van de oudste occulte orde van het Westen: de Night Council. Jouw missie is om af te dalen in de afgronden van je geest, de paden van de hel te betreden en antwoorden te vinden op al je vragen.
Belangrijkste kenmerken:
- Singleplayer, first-person survival-horror met een duister, verontrustend verhaal.
- Gameplay geworteld in psychologische horror, stealth en puzzels.
- Sterke narratieve inhoud gebaseerd op de door Álvaro Aparicio gecreëerde Radiata-saga.
- Spaanse voice-overs, geleid door Alberto "Láudano" Martínez.
- Een angstaanjagende originele soundtrack die het duistere verhaal begeleidt.
- Verzamelobjecten en Steam-prestaties die uitnodigen tot verkennen.
Een baanbrekende prestatie
"Dark Atlas: Infernum" is niet alleen een veelbelovende horror game, maar ook een baanbrekend voorbeeld van hoe inclusiviteit in game-ontwikkeling kan worden geïmplementeerd. De toegankelijkheidsfuncties die Night Council Studio heeft geïmplementeerd, tonen een duidelijk streven naar een inclusieve spelervaring. Dit spel kan een voorbeeld worden voor toekomstige ontwikkelingen in de game-industrie en bewijst dat toegankelijkheid en diepgaande gameplay hand in hand kunnen gaan.