Inleiding tot het End Transmission hoofdstuk
Vorige week werd het aankomende End Transmission hoofdstuk uitgebracht in de Public Test Build (PTB). Sindsdien hebben we nauwlettend gevolgd wat jullie hierover te zeggen hebben. We zijn verheugd te zien dat velen van jullie genieten van de nieuwe inhoud, maar we hebben ook enkele zwakke punten geïdentificeerd die we willen oplossen voordat het hoofdstuk op 13 juni wordt uitgebracht.
In deze post willen we onze bevindingen delen en de wijzigingen presenteren die je kunt verwachten bij de update.
De Singulariteit
Laten we het eerst hebben over de nieuwe killer, De Singulariteit. Deze door AI aangestuurde Android lanceert Biopods over de kaart. Deze Biopods stellen niet alleen de omgeving onder toezicht, maar voegen ook een Temporal Slipstream toe aan overlevenden, waardoor De Singulariteit naar hen kan teleporteren. Overlevenden kunnen terugvechten met EMP's die verspreid zijn over de kaart en zo Temporal Slipstreams verwijderen en Biopods tijdelijk deactiveren.
We hebben gemerkt dat hoewel EMP's effectief waren tegen de vaardigheden van De Singulariteit, te veel van hen frustrerende matches veroorzaakten voor de killer. Velen voelden dat hun Biopods te vaak werden gedeactiveerd en dat overlevenden bijna altijd een EMP bij de hand hadden.
Om EMP's voor overlevenden zinvol te houden, verminderen we in plaats daarvan het aantal beschikbare EMP's door de volgende wijzigingen:
- Verlaging van het aantal Supply Crates naar 5 (voorheen 7).
- Supply Crates hebben nu 90 seconden nodig om passief een EMP af te drukken (voorheen 80 seconden). Bij interactie met de Supply Crate wordt een EMP vier keer sneller afgedrukt.
Bovendien zien overlevenden die momenteel een EMP vasthouden niet langer de aura's van Supply Crates, om visuele rommel te verminderen en het aaneenschakelen van EMP's te bemoeilijken.
We hebben ook feedback ontvangen dat het onduidelijk was wanneer Biopods waren gedeactiveerd. In de PTB was de enige manier om dit te zien de kleur van het richtkruis. Om dit duidelijker te maken, hebben we de visualisaties herzien:
De Beul
Tijdens de PTB hebben we een wijziging aangebracht waarmee de Punishment of the Damned-aanval van De Beul Torment kon toebrengen. Het doel van deze wijziging was om de killer meer mogelijkheden te geven om Torment consistent toe te passen op voorzichtige overlevenden.
Hoewel dit het gewenste effect had en meer Torment verspreidde, waren er zorgen over camping en tunneling. Omdat Punishment of the Damned meerdere overlevenden kan raken en een unhook beide overlevenden open laat voor onvermijdelijke Torment, hebben we besloten deze wijziging voorlopig ongedaan te maken. Mogelijk gaan we in een toekomstige update weer in op de Torment van De Beul.
Perks
Scavenger
We hebben veel feedback ontvangen over de perk Scavenger van Gabriel Soma. Deze perk maakt het mogelijk om de ladingen van een toolbox aan te vullen door Great Skill Checks te halen en garandeert een toolbox wanneer je in een geopende kist graait.
Velen uitten bezorgdheid over hoe krachtig dit effect kan zijn wanneer het wordt gecombineerd met een sterke toolbox. Voor de release hebben we enkele wijzigingen aangebracht in deze perk om deze minder aantrekkelijk te maken:
- Verhoging van het aantal vereiste Great Skill Checks naar 5 (voorheen 4).
- Na activering wordt de reparatiesnelheid van de generator gedurende 40/35/30 seconden met 50% verminderd.
- Scavenger kan nu meer dan één keer per trial worden gebruikt.
Met deze aanpassingen wordt Scavenger effectiever wanneer het wordt gebruikt om generatoren in korte tijd te repareren, maar wordt het continu repareren van een generator na activering sterk ontmoedigd.
Machine Learning
Deze perk stelt de killer in staat om een generator te compromitteren door er tegenaan te trappen. Als de gecompromitteerde generator wordt geactiveerd, krijgt de killer gedurende enige tijd Haste.
Omdat sommige generatoren onvermijdelijk worden geactiveerd, willen we met deze perk een risico toevoegen om een recent beschadigde generator te voltooien. Voor de release hebben we het Haste-effect verhoogd naar 10% (voorheen 7%). In de praktijk betekent dit dat een killer 66% sneller een sprintende overlevende kan inhalen!
Forced Hesitation
Forced Hesitation voorkomt dat nabije overlevenden zich verplaatsen wanneer een overlevende in de stervende toestand wordt gebracht.
In de PTB had deze perk vrij veilige waarden om ervoor te zorgen dat deze niet uit de hand liep. Na verdere evaluatie hebben we besloten om de perk vóór de update wat liefde te geven:
- Verhoging van het Hindered-effect naar 20% (voorheen 15%).
- Verlaging van de cooldown naar 40/35/30 seconden (voorheen 60/50/40 seconden).
Hierdoor wordt Forced Hesitation zeer riskant voor nabije overlevenden die in de stervende toestand worden gebracht.
We willen iedereen bedanken die de tijd heeft genomen om feedback te geven over de PTB. Je kunt alle hier genoemde aanpassingen verwachten wanneer het End Transmission Chapter op 13 juni wordt uitgebracht. Zoals altijd zullen we jullie feedback in de gaten houden zodra deze wijzigingen live gaan.
Tot de volgende keer...
Het Dead by Daylight-team
PS: Vergeet niet om je Dead by Daylight - End Transmission Chapter Key te halen bij Keyfuchs!