Het raadsel rond het gameplay van Dead Island 2 is verder opgelost met een nieuwe showcase. Dus het lijkt erop dat het voordeel heeft als je zelf geïnfecteerd bent.
Nadat de release van Dead Island 2 enkele weken geleden nog een keer is uitgesteld en nu op 28 april uitkomt, gaven ons de ontwikkelaars meer informatie over het gameplay in een nieuwe showcase. Deze bestond grotendeels uit een live-actiontrailer. In de gameplaytrailer met de twee speelbare karakters Jacob en Amy kregen we toch veel informatie te weten.
Meestal is het niet zo'n goed idee om gebeten te worden in zombie-spellen, want dan word je zelf een zombie. Niet in Dead Island 2, hier is het zelfs heel erg handig voor je. Als je in het spel gebeten wordt, neem je voor een tijdje een zombie-vorm aan. In deze vorm kan je dan andere geïnfecteerden uit elkaar trekken met je blote handen. Hoeveel invloed dit heeft op het verhaal is niet duidelijk uit de trailer.
Verder gaf de trailer aan dat er in het spel veel wapens voor close- en long range zijn, waaronder: pijpmoersleutels, hamers, katana's, zwaarden, honkbalknuppels, berenklauwen, revolvers of assault rifles. Je kan de wapens ook modificeren op werkbanken, bijvoorbeeld elektrische messen of motorische hamers maken. Toch gaan de wapens niet eeuwig mee en zullen vooral fans van close-range een doorn in het oog zijn. Net zoals in Dying Light 2 zal er in Dead Island 2 ook heel veel parkour zijn, waarmee je LA kan verkennen over de daken van de stad.
Het duurt nog even voordat het uitkomt op Steam en co, maar we kunnen in ieder geval nieuwsgierig zijn.