De eerste Diablo IV patch-update is uitgebracht
Blizzard heeft onlangs de eerste Diablo IV patch-update uitgebracht, nadat er twee openbare beta-testweekenden hebben plaatsgevonden. De eerste signalen zijn zeer bemoedigend. Het laat zien dat Blizzard al rekening houdt met feedback van spelers en slimme veranderingen aanbrengt vóór de releasedatum van Diablo IV. Dit belooft een succesvolle langdurige ondersteuning van het spel.
Uitgebreide veranderingen in verschillende systemen
Het ontwikkelteam heeft in de eerste patch talrijke correcties en updates aangebracht aan verschillende systemen in Diablo IV. Deze omvatten onder andere:
- Verbeteringen van dungeons
- Updates van de gebruikersinterface en besturing
- Evenwichtsveranderingen voor elk van de Diablo IV-klassen die beschikbaar zijn bij de lancering
De veranderingen zijn opgenomen in de versie van het spel die op 6 juni begint.
Verbeteringen in Dungeons
De Dungeons in Diablo IV bieden nu aanzienlijk meer gebeurtenissen, waarbij de spawn-rates van eerder magere 10% zijn verhoogd tot wel 60%. Layoutwijzigingen verminderen het terugsporen drastisch en vergemakkelijken het vinden van kern doelen. Het wachten op het plaatsen van doelen op sockets is volledig verwijderd en bij elke actie worden middelen en afkoeltijden gereset.
Aanpassingen bij Boss-gevechten
Sommige van de grotere Diablo IV-bazen zoals Vhenard, T'chort en Malnok, die een dramatische moeilijkheidspiek vormden voor melee karakters, hebben enkele gevechtsmechanismen gewijzigd om de zaken beter in evenwicht te brengen.
Besturingsaanpassingen
Een van de grootste veranderingen in de patchnotes is een van de subtielste: spelers kunnen nu de invoer voor bewegen en interactie op één knop plaatsen en hun primaire aanval op een secundaire knop plaatsen. Dit was een van de meest voorkomende kritiekpunten onder Action-RPG-veteranen.
Klassenbalans
Alle vijf klassen ondergaan enkele wijzigingen om de balans te verbeteren. Barbarians krijgen een passieve schaduwreductie, Druids krijgen meerdere buffs, Rogues worden iets minder sterk gefocust op hun Imbuement-vaardigheden en de twee beste klassen in de beta krijgen lichte nerfs voor enkele van hun sterkste tools.
"Reset Dungeon"-functie gedeactiveerd
Blizzard heeft duidelijk gemaakt dat het deactiveren van de "Reset Dungeon"-functie bedoeld is om spelers aan te moedigen om een verscheidenheid aan activiteiten te verkennen in plaats van steeds dezelfde te herhalen. Er wordt vermeld dat het team op zoek is naar een meer permanente oplossing, zoals een limiet voor hoe vaak dezelfde dungeon achter elkaar kan worden voltooid.
Reacties uit de community
De eerste reacties op de blogpost zijn overweldigend positief. Blizzard heeft de meeste zorgen van de community op een slimme manier aangepakt en heeft zijn gedachten en toekomstplannen duidelijk aan de spelers gecommuniceerd.
Meer informatie
De volledige Diablo IV Patch Notes voor de release bevatten informatie over dungeon lay-outs, dungeon spelmechanica, klasse wijzigingen, gebruikersinterface fixes, ontmoetingsfixes, kelder wijzigingen en kwaliteitsverbeteringen. Terwijl Blizzard heeft bevestigd dat er geen Diablo IV Endgame Beta zal zijn, kun je je voorbereiden op de release met de Diablo IV Skill Tree Builder. Zorg er ook voor dat je PC voldoet aan de Diablo IV systeemvereisten, zodat je klaar bent wanneer juni komt.