Een speler heeft toegang tot de "Early Alpha"-build van Dragon Age: Dreadwolf en heeft een langere gameplay-video opgenomen die nu op het internet beschikbaar is. Het gameplay toont een gedeelte in de Grijze Wachters-vesting Weisshaupt, die volledig ondergronds lijkt te zijn.
God of War-geïnspireerde vechten
De referentie voor het vechten in het spel is het in 2018 uitgebrachte God of War. Het gevecht is volledig in real-time en lijkt op een hack-and-slay-stijl. De spelerkarakter is een elven "Knight"-klasse met een zwaard en schild, plus twee bondgenoten (een ridder en een vrouwelijke dwerg-schurk).
Ondergrondse Grauen Wächter-vesting
Het doel van het spel is om door de Darkspawn naar de bibliotheek te gaan, maar onderweg zal een grote draak aanvallen. Springen is ook behouden in DAI. De animatiekwaliteit is in vergelijking met eerdere BioWare-spellen verbeterd.
Kortom, Dragon Age: Dreadwolf lijkt een veelbelovend spel te worden. Het blijft afwachten of de ontwikkelaars vasthouden aan de details of nog meer veranderingen aanbrengen voordat het spel wordt uitgebracht.