Elden Ring - De openwereld wordt gigantisch maar anders

28 Oktober 2021
Elden Ring - De openwereld wordt gigantisch maar anders

Elden Ring is het volgende grote project van uitgever FromSoftware in samenwerking met fantasie-auteur George R. R. Martin. Net zoals in Dark Souls of Bloodborne worden spelers in een mystieke spelwereld vol gevaren en harde bossgevechten getrokken. Er wordt dit keer echter ook extra aandacht besteed aan de open wereld, die anders moet zijn dan ooit eerder in een spel.

Hoe hoger hoe beter

Zoals al te zien was in enkele trailers en teasers, zal de spelwereld van Elden Ring weer breed uiteenlopend zijn. Dit keer zijn er zelfs zo'n grote afstanden dat de ontwikkelaars de spelers een rijdier geven om wat sneller van de ene plek naar de andere te komen.

De open wereld zal echter op een tweede manier groter worden. In tegenstelling tot bijvoorbeeld Dark Souls of Sekiro, moeten spelers dit keer veel vaker in hogere gebieden komen om de volgende baas te vinden. Daarvoor zijn er op verschillende plekken speciale platformen, waarmee de speler met zijn rijdier een berg of een heel hoge plant kan lanceren.

Dynamische wisselingen

Een andere nieuwigheid zijn de dynamieken die de spelwereld te bieden heeft. Daaronder valt onder andere een wisseling van dag en nacht. Spelers kunnen in een moment in het felle zonlicht staan ​​en in het volgende moment door diepe duisternis worden omhuld. De tijd van de dag heeft