Elden Ring - Dit is Fextralifes mening over het spel

02 December 2021
Elden Ring - Dit is Fextralifes mening over het spel

De Souls-reeks van de ontwikkelstudio FromSoftware is bekend om zijn grote spelwerelden, cryptische achtergrondverhalen en vooral om zijn baasgevechten, waarbij in het verleden waarschijnlijk meer dan één controller is gebroken. Voor het nieuwste project, dat Elden Ring heet, heeft de Japanse ontwikkelaar hulp gezocht van de vader van de Game of Thrones-reeks, George R. R. Martin. In een netwerktest konden spelers het hete spel testen en de jongens van Fextralife hebben eens gekeken of Elden Ring aan de huidige hype voldoet.

Begin van de formule

Om het direct te zeggen: Elden Ring is geen eenvoudig Dark Souls 4 of iets dergelijks. Dat wordt snel duidelijk in het video van Fextralife. Er zijn nog steeds de bekende elementen zoals baasgevechten die je aan de rand van de wanhoop brengen. Er zijn NPCs overal, met wie je meerdere keren moet praten om geen enkel detail te missen, en er zijn veel verborgen dingen waar je tegenaan kunt stuiten.

Maar Elden Ring bouwt ook veel elementen in die je kent uit "klassiekere" rollenspellen. Daaronder vallen onder andere een kaart en een kompas om de navigatie te vergemakkelijken. Er zal een fast-travel-systeem

 

Charakter-Spielereien

De vijf speelbare characterklassen in Elden Ring nodigen volgens Fextralife meer dan ooit uit om het spel vaker te spelen. Elk klassen zou zich zo sterk onderscheiden van de andere klassen dat je bijna het gevoel hebt dat je vijf verschillende spellen aan het spelen bent.

Het valt op dat magie en wapenfertigheid duidelijker in de spotlight staan. Misschien is dat de invloed van George R. R. Martin, want in voorgaande spellen waren dergelijke skills niet echt doorslaggevend. In Elden Ring zul je echter de mogelijkheid hebben om je wapens niet alleen met elementaire magie te versterken, maar ook verschillende vaardigheden te activeren die je in het gevecht met het wapen kunnen helpen.

 

Het einde van de horizon

De grootste vernieuwing in Elden Ring zal de open game-wereld zijn, die afwijkt van het "open-schil"-principe dat de spellen van FromSoftware tot nu toe hebben gebruikt. Je kunt direct vanaf het begin in elke richting vertrekken om je onderzoek te beginnen. In de demo zouden spelers ongeveer 1/6 van de game-wereld moeten krijgen. De game-wereld zou echter aanzienlijk groter kunnen zijn. Je zult je niet alleen van west naar oost of van noord naar zuid bewegen. Er zijn veel spellevels die boven elkaar lig