Subtitel: Facebook Gaming verliest sterke verliezen, terwijl Twitch en YouTube Gaming lagere achteruitgangen vertonen
Game-streaming-industrie ondervindt teruggang in 2022
Het jaar 2022 was geen makkelijk jaar voor de game-streaming-industrie. Het aantal uren dat aan game-streams werd besteed, is in vergelijking met het voorgaande jaar gedaald. Deze ontwikkeling raakt met name Facebook Gaming, waarvan het aantal kijkers met meer dan de helft is gedaald (54%).
Ook Twitch en YouTube Gaming hebben een daling geregistreerd, maar in vergelijking met Facebook Gaming was deze lager (6% en 9% respectievelijk). Twitch heeft een daling van 24,4 miljoen unieke kanalen in 2021 naar 22,4 miljoen in 2022 geregistreerd. YouTube Gaming heeft een 9% daling in het aantal kijkersuren geregistreerd, maar rapporteert nog steeds 4,5 miljard uur aan gaming-live-streams.
Facebook Gaming heeft een sterke daling in het aantal kijkersuren geregistreerd, nadat het zijn eigen gaming-app had gesloten. Dit heeft geleid tot een daling van het aantal unieke kanalen (74%) van 2,17 miljoen in 2021 naar 559.000 aan het einde van het jaar.
Ondanks het potentieel
Dit had ook een