Godfall - Zwaardgevechtactie ontmoet loot-avontuur

17 Juni 2020
Godfall - Zwaardgevechtactie ontmoet loot-avontuur

Met gekruiste zwaarden - In het actie-spel "Godfall" van Gearbox Publishing kun je je vaardigheden als mystieke zwaardvechter bewijzen. Maar wat kan je verwachten van het spel dat is aangekondigd als launch-titel voor de Playstation 5?

Een ballet van messen

Een van de hoofdelementen van Godfall moeten de epische gevechten tegen monsters en andere ridderlijke tegenstanders worden, waarbij je meer moet doen dan alleen je aanvalsknop indrukken. De tegenstanders reageren strategisch op je acties en zullen je niet gemakkelijk laten voortgaan. Het juiste timingsgebruik van blokkades, parades, ontwijkingen en verschillende aanvallen moet je echter naar het doel brengen.

Het kost echter tijd en een koele kop voordat je de aanvalspatronen van de tegenstanders doorziet en je je daarom aanpast. Net als in "Dark Souls" moet je uit elk gevecht en ook uit de nederlagen leren hoe je je vechtsmechanieken verbetert en je beter op de vijanden voorbereidt. Met de tijd moeten de gevechten zo vloeiend en uitdagend lijken als een balletstuk in plaats van een hete strijd.

Loot is goed

Heb je het aan het einde van een zwaar gevecht gered om je vijanden neer te slaan, dan wachten er in klassieke rollenspelstijl lootbeloningen op je om te worden geplunderd. Daarbij wachten nieuwe stukken uitrusting en verschillende soorten zwaarden op je onderzoek. Als je bepaalde stukken uitrusting aantrekt, krijgt je karakter vaardigheden die je in de strijd tot je voordeel kunt gebruiken. Elk stuk uitrusting zou daarbij zijn eigen voordelen en nadelen moeten hebben, zodat je in het ideale geval steeds je uitrusting wisselt om je aan de tactieken van de tegenstander aan te passen.

Maar ook je zwaarden zijn meer dan alleen maar staalharde klingen. Ze kunnen vuur oproepen uit de aarde of je vijanden met geweldige drukkegels doen struikelen. Ook hier geldt dat er niet één wapen is dat je door het hele spel heen zal dragen. Door je wapens te wisselen, kun je bij monsters zwakke plekken blootleggen om ze snel en efficiënt uit te schakelen.

Kansen gelijk

Vaak kom je in "Godfall" in een situatie terecht waarin je tegen twee of meer tegenstanders tegelijkertijd moet vechten. De vijanden passen hun aanvallen op elkaar aan om je in de grond te stampen, wat een gevecht alleen vaak erg moeilijk maakt. Daarom is het maar eerlijk als je ook versterking vraagt. Het spel biedt hiervoor een drop-in multiplayer. Dit betekent dat er op elk moment twee andere spelers je huidige sessie kunnen binnenkomen om je in de strijd te ondersteunen. Als het gevecht voorbij is, beslis je of je met je kleine legertje wilt doorgaan of dat je de strijd liever alleen voortzet. Omdat spelers net zo snel je spel kunnen binnenkomen als ze er weer uit kunnen stappen en terugkeren naar hun eigen wereld.

De lange wachttijd

"Godfall" zal rond december 2020 samen met de Playstation 5 op de markt komen. Om de lange wachttijd iets draaglijker te maken, kun je op onze website zoeken naar vergelijkbare spellen die je ook veel actie bieden. Kijk gerust rond. Je vindt diverse vergelijkbare titels waarmee je kunt oefenen voordat "Godfall" echt begint.