Godot 4.0 uitgebracht - Nieuwe horizonnen voor de open source game engine

02 Maart 2023
Godot 4.0 uitgebracht - Nieuwe horizonnen voor de open source game engine

De open source game engine Godot heeft na meer dan drie jaar ontwikkeling met 17 alfa's, 17 bèta's en 6 release-kandidaten zijn nieuwste versie 4.0 uitgebracht. Dit is een gemeenschappelijke prestatie van briljante bijdragers en testers die leiden tot een stevige basis voor de toekomst van de engine.

Nieuwe mogelijkheden met Godot 4.0

Godot 4.0 markeert het begin van een nieuwe reis en biedt een stevige basis waarmee nieuwe technologieën kunnen worden gebruikt en de groeiende behoeften van gebruikers kunnen worden vervuld. Hoewel er mogelijk enkele bugs zijn en de prestaties in de eerste stabiele versie niet geoptimaliseerd zijn, beloven de ontwikkelaars frequente en regelmatige updates met nieuwe functies en verbeteringen.

Godot 3-gebruikers blijven ondersteund

Godot 3-gebruikers blijven ondersteund door de ontwikkelaars. Relevante functies en bugfixes worden teruggeporteerd naar de komende Godot 3.6 LTS-versie. Dit is een langetermijnondersteuning.

Ondersteuning nodig

Godot is afhankelijk van individuele bijdragen om de ontwikkeling te verbeteren en te behouden. De ontwikkelaars hebben meer maandelijkse donaties nodig om meer bijdragers aan te nemen om zich te concentreren op gebieden die momenteel geen beheerder hebben. Iedereen kan bijdragen door financiële ondersteuning