Oorspronkelijk bedoeld als een klassiek rollenspel, werd Griftlands tijdens ontwikkeling omgezet in een avonturenkaartspel met een rougelite-investering. Als je op zoek bent naar een goedkope Griftlands Key, ben je op Keyfuchs aan het juiste adres.
Griftlands wordt gemaakt door de Canadese ontwikkelaars van Klei Entertainment, die zich internationaal hebben gevestigd met titels zoals Don't Starve, Shank of Mark of the Ninja. Eigenlijk zou Griftlands een rondebaserend rollenspel moeten zijn in een frisse sciencefiction-setting. Maar tijdens het ontwikkelingsproces besloten de makers van Klei Entertainment zich opnieuw toe te leggen op het spel.
In zijn huidige versie is Griftlands een verzamelkaartavontuur, waarin de gevechten rondebaserend zijn. Het is geplaatst in een sciencefiction-wereld die bedreigd wordt door verval, en Griftlands zet de speler steeds weer voor moeilijke beslissingen. Volgens de ontwikkelaars van Klei Entertainment nemen we met afgesloten jobs, verzamelde kaarten of gesloten vriendschappen actief invloed uit op de loop van het verhaal en het verdere lot van de spelwereld Havaria.
De spelbare karakters omvatten de avonturier Sal, die op zoek is naar zowel wraak als winst. Rook wordt beschreven als een oude spion die zijn eigen plannen achtervolgt. Meer karakters zullen op een later tijdstip worden toegevoegd. In Griftlands worden de vele gevechten tegen vijanden of soms schermvullende bosses in ronde-gebaseerde kaartgevechten uitgevochten. Volgens de officiƫle aankondigingen zorgen meerdere honderden kaarten die aan te schaffen zijn of door verslagen vijanden worden achtergelaten, voor de nodige afwisseling en de bijbehorende strategische diepte.
Vooral in de duels tegen de machtige bosses zijn strategisch goed samengestelde decks verplicht. Een van de spelerische bijzonderheden van Griftlands is dat de duels niet tot de dood worden uitgevochten. In plaats daarvan eindigt een gevecht wanneer de andere kant zich overgeeft. Nu is het aan de speler zelf om te beslissen of hij zijn tegenstanders spaart of ze doodt. Bijvoorbeeld, het doden van vijanden kan ervoor zorgen dat het aanzien in de eigen troep daalt. Als je je tegenstanders echter spaart, loop je het risico later weer aangevallen te worden door hen.
Omdat de bewoners van Havaria zich elke daad van de speler herinneren en daarom op hem reageren, moet geen beslissing lichtvaardig worden genomen.
Sla je slag en koop je key voor een sc