Het WWII MMO Heroes and Generals wordt omgezet naar Unreal Engine 5. Sinds 2008 ontwikkeld, heeft het spel al 36 miljoen gevechten, 1300 oorlogen en 20 miljoen aanmeldingen geteld. Na de fusie met TLM heeft het Reto Moto-team gewerkt aan het verbeteren van het spel om geüpdatete graphics, gameplay-mechanismen, audio en controller-compatibiliteit mogelijk te maken. De overgang naar Unreal Engine 5 moet ervoor zorgen dat Heroes and Generals 2 de DNA van het originele spel behoudt en niet verandert in een moderne oorlogs-FPS.
Het spel biedt een combinatie van FPS en real-time strategie en stelt spelers in staat om de asmogendheden of bondgenoten te kiezen en te spelen als soldaat of generaal. Er zijn verschillende spelmodi en de omgeving wordt beïnvloed door speleracties. Het spel zal gratis te spelen zijn, maar bevat battle passes, cosmetische upgrades en content-updates. Het doel is om de franchise naar het volgende niveau te brengen en alle spelers het volledige potentieel te bieden.
Het spel zal worden uitgebracht voor pc en er zijn plannen voor een release op consoles. Er zijn ook monetaire incentives, maar monetisering mag niet in de weg staan van de vooruitgang. De overgang naar Unreal Engine 5 maakt een verbeterde strategieniveau, dynamische integratie van shooter-elementen en het creëren van unieke oorlogsverhalen mogelijk. Er zijn nieuwe tools beschikbaar voor het maken van kaarten en locaties, evenals betere opties