Hoe digitale technologieën de gaming-industrie hebben veranderd

11 Juni 2021 / by Tom Schwiha
Hoe digitale technologieën de gaming-industrie hebben veranderd

Wat we tegenwoordig in termen van gaming krijgen aangeboden, is overweldigend en niet te vergelijken met het verleden. De oorzaak van deze verandering ligt voornamelijk bij de digitale transformatie. Door het opkomen van nieuwe technologieën en de continue ontwikkeling ervan, is de gaming-industrie niet meer wat het ooit was. Gelukkig is dit een omstandigheid die niet alleen de game-ontwikkelaars, maar ook de spelers ten goede komt. Maar hoe uit zich de digitale transformatie dan in de gaming-industrie? Dit is een vraag waarmee we ons in dit artikel willen bezighouden.

Het mobile gamen is de toekomst

Technisch gezien zijn er games voor je telefoon al relatief lang en was de klassieker Snake op de Nokia een echte hit. Wat we toen kregen, is echter niet te vergelijken met het huidige mobile gamen. Online weddenschappen doen, shooters spelen met mensen over de hele wereld of een onvergelijkbare game-ervaring hebben met behulp van XR-technologie outdoors - het is allemaal mogelijk. Eigenlijk gaat het potentieel van het mobile gamen nog veel verder en is het eigenlijk alleen een kwestie van tijd voordat het PCs en consoles verder in de markt zal veroveren. Dat is niet verwonderlijk, want mobiel gamen biedt niet alleen een enorme flexibiliteit, maar ook een grote keuze aan games. Bovendien zullen in de toekomst dankzij cloud gaming ook grafisch veeleisende games mogelijk zijn op eenvoudige smartphones. Het is dus duidelijk dat het mobile gamen de toekomst heeft en dat het voor veel gamers al het belangrijkste spelmedium is.

 

Internet is inmiddels de belangrijkste informatiebron

Vroeger hadden we niet zo veel opties als we ons wilden informeren over een nieuwe game. We hebben ofwel vrienden gevraagd om advies, of we hebben een game-magazine gekocht en ons gericht op hun beoordeling. Beide spelen nog steeds tot op zekere hoogte een rol, maar inmiddels is internet de belangrijkste informatiebron. Er zijn inm

Over de auteur