We hebben geweldig nieuws voor alle fans van Kerbal Space Program: Vorige week vond er een spannende Ask Me Anything (AMA) plaats op Discord met creatief directeur Nate Simpson. Er werden veel vragen gesteld en beantwoord over Kerbal Space Program 2 (KSP2). We hebben de belangrijkste informatie en meest opwindende functies voor jullie samengevat!
Ontwikkeling en feedback van de community
De ontwikkelaars van KSP2 maken gebruik van directe feedback van de community om het spel voortdurend te verbeteren. De focus ligt momenteel op stabiliteit, prestaties en nieuwe functies, waarbij de implementatie van hitte als volgende op de planning staat. We kunnen dus nauwelijks wachten op diepgaande inzichten in de ontwikkelingswerkzaamheden en de volgende stappen voor KSP2!
Raketten en onderdelen
Nate benadrukt dat er voor de selectie van raketten en ruimtevaartonderdelen in KSP2 grondig onderzoek wordt gedaan. Hierbij werken ze nauw samen met experts zoals Dr. Uni Shumlak van de University of Washington. Nieuwe onderdelen en functies worden zelden afgewezen; in plaats daarvan worden ze vaak uitgesteld omdat er belangrijkere zaken zijn om aan te werken.
Science Mode
Ook in KSP2 zal de populaire Science Mode terugkeren, die vergelijkbaar zal zijn met de KSP1-ervaring. De verschillen liggen vooral in het feit dat spelers worden aangemoedigd om meer te verkennen en alle hemellichamen te bezoeken. Daarnaast zal er een optioneel missiesysteem zijn dat beloningen biedt voor bepaalde taken.
Kolonies
Nate benadrukt de diversiteit van de middelen als een bijzonder opwindende functie in de Exploration Mode. Er is geen gepland maximum voor de grootte van kolonies, dus spelers hebben de vrije hand bij het ontwerpen. De computerprestaties kunnen echter in sommige gevallen een beperkende rol spelen.
Interstellair
De implementatie van interstellaire reizen en de bijbehorende uitdagingen zijn een centraal thema voor de toekomst van KSP2. De sterren zullen bewegen en dienen als doelen die met raketten moeten worden bereikt.
Multiplayer
In de multiplayer-modus zullen spelers met afzonderlijke tijdlijnen spelen en er zal een verzoeningsfase zijn wanneer ze met elkaar interageren. Nate benadrukt echter dat singleplayer KSP2 ook in de toekomst zijn plaats zal behouden.
Modding
Nate is onder de indruk van het aantal bestaande mods en prijst in het bijzonder die van LinuxGuruGamer. Hij noemt ook het werk aan het optimaliseren van polygonen.
Post 1.0 Launch
Nate ziet de mogelijkheid dat KSP2 na de 1.0-release blijft evolueren, vergelijkbaar met hoe KSP meer dan een decennium lang updates heeft ontvangen. Hij wil persoonlijk ook VR-ondersteuning toevoegen, maar dit zal pas na 1.0 worden besproken.
Je bent nu op de hoogte van Kerbal Space Program 2! We kunnen niet wachten om al deze spannende functies in het spel te zien en zijn benieuwd naar wat de toekomst van KSP2 nog meer zal brengen. Blijf op de hoogte voor meer updates en nieuws van Keyfuchs!