De aankondiging van Killing Floor 3 en de microtransacties
Na de aankondiging van Killing Floor 3 door Tripwire Interactive, spraken we tijdens een exclusief interview op Gamescom met de creatief directeur over hoe de microtransacties zullen werken. Killing Floor 3 komt eraan en ik kan niet wachten om dit first-person shooter spel meteen bij de release in handen te krijgen. Als je ooit een van de eerste twee spellen uit de serie van Tripwire Interactive hebt gespeeld, dan weet je hoe chaotisch en leuk Killing Floor 3 kan zijn, vooral met vrienden.
Microtransacties onder de loep
Met al het enthousiasme rondom de nieuwe editie van de iconische serie, hebben velen van ons zich afgevraagd hoe de microtransacties zullen werken. Tijdens een exclusief interview tijdens Gamescom konden we hierover praten met creatief directeur Bryan Wynia.
Wat betekent 'Pay to Win' voor Killing Floor 3?
Op de vraag naar de toekomst van het spel benadrukte Wynia dat de ontwikkelaars willen leren van de dingen die de spelers momenteel leuk vinden en willen vermijden dat Killing Floor III "Pay to Win" wordt. Tripwire wil dat microtransacties een "puur cosmetisch systeem" blijven en verwijst naar hoe goed het werkte dat grotere functies in het tweede spel gratis waren. "Als je kijkt naar hoe we Killing Floor 2 hebben geüpdatet, waren veel dingen zoals kaarten gratis."
Ontwikkeling van microtransacties in Killing Floor 3
"Dit is iets wat we blijven verkennen", vervolgde Wynia. Hij maakte echter duidelijk dat het nog vroeg in de ontwikkeling is en dat ze "nog steeds hun verdienmodel moeten uitvinden". Toch benadrukte Wynia dat de ontwikkelaars willen weten dat ze "iets willen doen dat klassiek Killing Floor is en wat games als een service betekent", zodat het past bij hun merk en franchise.
Cosmetische items als onderdeel van de spelervaring
De regisseur sprak vervolgens over hoe Tripwire werkt aan het creëren van een puur cosmetisch microtransactiegebied in het spel. Het gaat erom je teamgenoten te presenteren. De ontwikkelaars proberen momenteel uit te vinden hoe ze zo'n systeem kunnen "prototypen".
Skins in een first-person shooter? Hier is waarom!
Wynia beantwoordde een vraag die hij vaak krijgt: "Waarom verkopen jullie skins in een first-person shooter?" Zijn antwoord is: het gaat erom "spelers kansen te bieden om op een positieve manier op te vallen." De regisseur haalde coöperatieve gameplay aan als voorbeeld en zei dat spelers hun outfits kunnen afstemmen of gewoon "genieten van hoe ze eruitzien". Uiteindelijk gaat het erom hoe je je als speler uitdrukt in Killing Floor III "maar ook dat het bij het spel past".
De wachttijd overbruggen
Terwijl je wacht om meer te weten te komen over Killing Floor 3, kun je een kijkje nemen bij enkele van onze andere favoriete horrorspellen als je de griezelfactor mist, of door onze verzameling geweldige multiplayergames bladeren voor nog meer spellen om te spelen met je vrienden totdat je je een weg kunt banen door hordes grimmige zombies.