De industrie- en infrastructuur-update voor Kingdoms and Castles
Hallo vrienden! De langverwachte industrie- en infrastructuur-update voor Kingdoms and Castles is eindelijk hier! Na het laatste grote update "Oorlog & Diplomatie" dat zich richtte op gevechten en interacties met de AI, ligt de focus deze keer weer op stedenbouw en economie. Verheug je op vele nieuwe functies die door jullie, de spelers, zijn gewenst. Laten we samen eens kijken naar de belangrijkste vernieuwingen.
Nieuwe gebouwen in één oogopslag
De update brengt een groot aantal nieuwe gebouwen in het spel, die jullie steden nog efficiënter en levendiger zullen maken. Hier zijn de belangrijkste vernieuwingen in één oogopslag:
- Grote schatkamer: Een 2x1 structuur die meer goud kan bevatten dan twee kleine schatkamers.
- Grote fruitopslag: Een andere 2x1 structuur die meer fruit kan bevatten dan twee kleine fruitmagazijnen.
- Grote ijzermijn: Een 3x3 structuur die volledig bovenop een ijzervoorraad wordt geplaatst. Produceert meer ijzer dan 3 kleine ijzermijnen, maar vereist meer ruimte en arbeiders.
- Grote steengroeve: Een eveneens 3x3 grote structuur die op een steenvoorraad wordt geplaatst. Produceert meer steen dan 3 kleine steengroeven, maar vereist gereedschap voor de werking.
- Grote kolenproducent: Een 2x2 gebouw dat meer kolen produceert dan vier kleine kolenproducenten, maar meer arbeiders nodig heeft.
- Groot reservoir: Een 2x2 reservoir met een veel groter bereik dan het kleine reservoir.
- Grote taverne: Een 2x2 taverne, ideaal voor dichtbevolkte steden om het stadscentrum levendiger te maken en aan de behoefte van de bewoners aan goed drinken te voldoen.
- Kapel: Een kleine kerk (1x2) die in kleinere ruimtes past, voor degenen waarvoor de normale 2x3 kerk te groot is.
Verbeteringen en bugfixes
Naast de nieuwe gebouwen heeft het ontwikkelteam ook enkele verbeteringen en bugfixes doorgevoerd. Hier zijn de belangrijkste punten:
- Verhoging van sommige tekstgroottes op de Steam Deck.
- Verhoging van de schade van de Griekse vuurtoren.
- Oplossing van een zeldzaam probleem waarbij Viking-schepen op aangepaste kaarten met een bepaalde opstelling vast konden komen te zitten.
- Oplossing van een probleem waarbij de AI suboptimale werkprioriteiten kon gebruiken.
- Oplossing van een probleem waarbij de grote steengroeve/ijzermijn boven bomen kon worden geplaatst.
- Oplossing van een probleem met gevaarlijke toeslagen bij het veroveren van een AI-eiland.
Het Industrie- & Infrastructuur-update brengt dus veel spannende vernieuwingen voor alle fans van Kingdoms and Castles. Als je het spel nog niet hebt of het aan een paar vrienden wilt aanbevelen, kijk dan eens op onze Steam Keys-pagina. We wensen je veel plezier bij het verkennen van de nieuwe functies en het bouwen van je steden!
Tot de volgende keer,
Jouw Keyfuchs-team