Bioscoop voor de console - Cineastische games om te spelen

17 April 2020 / by Tom Schwiha
Bioscoop voor de console - Cineastische games om te spelen

Computergames hebben een spannende ontwikkeling achter de rug. Van de rondzwervende pixel die andere pixels eet, zijn figuren en achtergronden veranderd in een realistische look. Bijna filmisch presenteren de werken zichzelf en creëren ze een hele nieuwe wereld. De beste games stellen we je hier voor.

Platte 2D-werelden waarin de hoofdpersoon naar links of rechts kan worden verplaatst, zijn al lang voorbij. Jump 'n' Run is officieel in de zeer aantrekkelijke categorie "Old School" in te delen en games met Open Worlds voeren de lijst met populaire games aan. Filmfans zullen zich over deze ontwikkeling bijzonder verheugen, want hier komen twee prachtige elementen bij elkaar: Cinema wordt speelbaar! De fotorealistische uitvoering is vaak nauwelijks te onderscheiden van de special effects van een film. Maar welke games uit deze categorie moet je ten minste een keer hebben gespeeld?

De Mystery-Horror "The Sinking City" staat op de lijst van games die bijna geen gamer op zijn radar heeft. Jammer, want de Open World-titel doet eigenlijk alles goed wat nodig is om in te stappen in de Cinematic-Games. Sinistere setting, afschuwelijke wezens en een privédetective die zich aan niets meer kan herinneren: welkom in de verzonken stad Oakmont. Wat is hier gebeurd? Dat is de vraag die je moet beantwoorden

Horror is populair genre

Een ander spel dat zich afspeelt tussen een detectiveverhaal en opgelaten horror is "Call of Cthulhu". Net zo duister en met veel raadsels begeleidt de speler de detective Edward Pierce over een eiland waar angst en schrik heersen. Maar waarom? Dat moet je uitzoeken. Tijdens het spel moeten door het oplossen van raadsels, gesprekken met de bewoners en het ontdekken van aanwijzingen karakterpunten worden verzameld die van belang zijn voor het verkrijgen van vaardigheden. Hoe hoger het puntensaldo, hoe slimmer de detective.

Door het toevoegen van horror-elementen heeft de games-industrie een ​​nieuwe doelgroep gecreëerd die slimme gameplay met gemene schokmomenten leuk vindt. Om nieuwe ideeën te ontwikkelen, grijpen de makers daarbij ook graag terug op bekende thema's: Gebaseerd op de 90er jaren filmhit "Blair Witch Project" ontwikkelde het team Bloober vorig jaar een titel die het verhaal van de filmhit gebruikt en varieert: Op zoek naar een vermiste persoon moet de speler diep in de bossen duiken, waar vreemde dingen gebeuren en krachten de speler waanzinnig maken.

De interfaces tussen games en films zijn niets bijzonders meer: productiebedrijven maken al

Het kan ook anders

De succesvolle implementatie van films als gamesvariant werkt echter niet altijd. Veel mensen zullen zich nog de pc-versie van het Spider-Man-spel uit 2004 herinneren. Terwijl Tobey Maguire in de bioscoop voor hoge vluchten zorgt, garandeerde de passende gamesadaptatie voldoende kippenvel. Slecht ontworpen settings, grove resoluties en een gameplay die de NES-klassieker "Super Mario" in vergelijking met een hooggekwalificeerd doctoraatsonderzoek laat lijken. Uit deze fout hebben de film- en gamesindustrie duidelijk geleerd.

Over de auteur