De gevechten in Like A Dragon: Ishin zijn een belangrijk onderdeel van het gameplay, omdat de speler kan kiezen uit vier verschillende stijlen van vechten.
Elke stijl heeft een unieke vaardigheid boom en vereist een zorgvuldige balans tussen de vechtvormen om ervaringspunten en vaardigheden te verzamelen.
Verschillende vechtvormen voor verschillende situaties
De vier vechtvormen (Slag, Zwaardvechter, Boogschutter en Wild Danser) zijn niet universeel toepasbaar en zullen in verschillende situaties verschillend goed werken. Het wisselen tussen de stijlen tijdens de gevechten is noodzakelijk om de best mogelijke stijl te kiezen voor de aanwezige situatie.
De Skill Tree
Elke vechtvorm heeft zijn eigen skill tree die statistieken verbetert en nieuwe aanvallen vrijgeeft. Sommige van de vaardigheden zijn geblokkeerd en moeten worden geleerd door te trainen in speciale trainingskampen.
Het Trooper Card Systeem
Het Trooper Card Systeem is een aanvulling op de gevechten en wordt in hoofdstuk 5 vrijgegeven. Het systeem biedt passieve en actieve bonussen die aanwezig zijn tijdens de gevechten. De zeldzaamheid van de kaarten bepaalt de kracht van de actieve bonussen die ze bieden. Het uitrusten van de beste kaarten voor elke vechtvorm is cruciaal om succesvol te zijn in de strijd.
Like A Dragon: Ishin is een spel dat de gevechten in de spotlight zet en de speler toestaat om zijn vaardigheden en vechtvorm-instellingen ind