Hoe LinkedIn te gebruiken voor marketing - Spannende informatie samengevat

21 Oktober 2022 / by Tom Schwiha
Hoe LinkedIn te gebruiken voor marketing - Spannende informatie samengevat

Het gebruik van LinkedIn voor bedrijfsmarketing is een stuk eenvoudiger dan vroeger. Met de introductie van LinkedIn Recruiter is het nu mogelijk voor bedrijven om op eenvoudige wijze een groot talentpool te benutten. Er zijn ook veel andere manieren om een waardevolle indruk achter te laten bij de LinkedIn-gebruikers, waaronder het betalen voor advertenties en het worden van een erkend LinkedIn-expert.

Met al deze voordelen kunt u meer bereiken door LinkedIn te gebruiken als marketinginstrument - laat deze gids u vandaag nog inspireren om deze bron voor uw bedrijf te gebruiken.

Blijf op de radar van klanten:

U kunt uw website eenvoudig koppelen aan uw LinkedIn-account, maar zorg er ook voor dat u lid bent van relevante groepen. Het is niet genoeg om één of twee berichten te schrijven; je moet deelnemen aan de groepsdiscussies. Overweeg ook om LinkedIn Answers toe te treden en nuttige vragen te stellen voor andere gebruikers.

Een gekwalificeerde lead is het belangrijkste voor elk bedrijf. Het is bijna altijd beter om iemand te hebben die met je in zaken wil komen, dan iemand die dat niet wil. Dit kan met LinkedIn makkelijker zijn, omdat u toegang hebt tot een doelgroep die geïnteresseerd zou kunnen zijn in uw producten of diensten, omdat ze nu weten wat deze zijn, in plaats van de traditionele marketingtechnieken toe te passen, die bestaan uit het laten zien van mensen wat er beschikbaar is, zonder ze eerst details te geven.

Publiceer hoogwaardige inhoud:

Gebruikers moeten de waarde van uw bijdragen kunnen herkennen. Zorg ervoor dat u hen goed geschreven en aantrekkelijke inhoud biedt die ze graag zullen lezen. Houd er ook rekening mee dat u op de hoogte blijft van de nieuwste ontwikkelingen in uw branche.

LinkedIn is zeker een krachtig marketinginstrument, maar het is ook moeilijker om het als marketingmedium te gebruiken dan het op het eerste gezicht lijkt. U moet voorzichtig zijn met CTA-links en u kunt niet één of twee keer posten en verwachten dat mensen uw producten of diensten zullen kopen. Als je echter bereid bent om de moeite te nemen, kan LinkedIn een ​​grote hoeveelheid potentiële zakelijke contacten leveren - maak er het beste van met deze tips.

Gebruikersprofielen:

Als u LinkedIn gebruikt voor uw marketing, is het belangrijk dat uw profiel er goed uitziet. Als uw profiel vol staat met spelfouten en grammaticale fouten of andere fouten, kan het onprofessioneel overkomen - zelfs als u zichzelf presenteert als een professionele zakenman in uw vakgebied. Het is echter van voordeel om uw profiel zo professioneel mogelijk te maken als u LinkedIn gebruikt voor uw marketing. Uw LinkedIn titelafbeelding is de eerste indruk die uw volgers krijgen, dus u moet een goede indruk maken. Het is ook belangrijk dat u uw updates bijwerkt. Als u geen nieuwe inhoud op uw pagina toont, kan deze inactief en onprofessioneel overkomen.

Word lid van bedrijfsgroepen:

Als je LinkedIn wilt gebruiken voor je marketing, moet je lid worden van bedrijfsgroepen. Zo kun je netwerken met andere professionals uit je branche. Je kunt ook gerelateerde artikelen posten, je blogberichten delen en om feedback vragen voor iets dat je hebt gemaakt. Als je tijd investeert in een bedrijfsgroep, kun je ook je geloofwaardigheid op LinkedIn vergroten.

Start of word lid van een LinkedIn-groep:

Als je een bedrijf leidt of je persoonlijke merk online wilt opbouwen, is dit net zo'n goed idee als het gebruik van bedrijfsgroepen. Er is mogelijk een online forum met mensen die geïnteresseerd zijn in wat het bedrijf verkoopt waarmee je bent verbonden. Word lid van deze groepen en maak contact met anderen om toegang te krijgen tot potentiële klanten.

Recruitment:

Je kunt LinkedIn gebruiken als een hulpmiddel voor het werven van personeel. Je kunt via LinkedIn zoeken naar potentiële medewerkers en erachter komen of een van hen goed zou passen bij je bedrijf. Een van de meest nuttige dingen die je met LinkedIn kunt doen voor het werven van personeel, is een vacature plaatsen op de website.

De CTA-knop:

Wees voorzichtig met het gebruik van LinkedIn voor marketingdoeleinden, aangezien gebruikers gemakkelijk op een gesponsorde link kunnen klikken zonder de werkelijke relatie met het bedrijf dat erachter staat op te merken. Aangezien sommige gebruikers niet op CTA-links klikken, moet je ervoor zorgen dat elke link correct is gelabeld.

Maak een bedrijfspagina:

Als je nog geen bedrijfspagina hebt, moet je er een aanmaken op LinkedIn. Op deze manier kunnen potentiële klanten uitzoeken wat het bedrijf verkoopt en wat het professioneel doet, evenals andere feiten. Dit kan je ook een voordeel geven boven de concurrentie, mits je deze pagina aantrekkelijk maakt voor de gebruikers.

Blijf actief:

Hoewel het eigenlijk onmogelijk is om op elke website die je gebruikt voor marketing actief te zijn, is het belangrijk om actief te zijn op LinkedIn. Je moet reageren op je berichten en je profiel altijd up-to-date houden. Als je niet oplet, zullen mensen zien dat je account niet in de beste staat is als je het niet proactief up-to-date houdt.

Om samen te vatten, kunnen we zeggen dat salescontacten en bedrijfsgroei een van de belangrijkste doelen zijn die je kunt bereiken met een marketingcampagne. LinkedIn maakt het makkelijker dan ooit om leads te genereren. Je moet dit gereedschap gebruiken om klanten te vinden die al naar je aanbieding zoeken en het product of de service presenteren als antwoord op hun behoeften - misschien kun je ze iets verkopen waarvan ze niet eens wisten dat ze het nodig hadden. Als je zelfstandig bent en je nog niet hebt geëtablisseerd, of als je gewoon op zoek bent naar een nieuwe baan, kunnen de beste bedoelingen voor LinkedIn nog steeds worden gebruikt door professionals om hun carrière vooruit te helpen.

Over de auteur