Monster Hunter: World - Nieuwe versie van de klassieker

17 Juni 2019, 00:00 / by Tom Schwiha
Monster Hunter: World - Nieuwe versie van de klassieker

Het actie-RPG Monster Hunter: World is op 26 januari 2018 uitgekomen als release voor PlayStation 4 en Xbox One. In augustus 2018 is de versie dan eindelijk ook voor alle PC-spelers op Steam verschenen. Het spel is ontwikkeld door Capcom, die ook tegelijkertijd de uitgever van het spel is. Monster Hunter: World is vooral populair in Japan (ongeveer 80% van de verkopen kwam alleen uit Japan).

Over het algemeen, zoals de naam al doet vermoeden, is het spel in te delen als een klassiek jacht spel. Je gaat op monsterjacht en plundert deze na het succesvol verslaan van de creatuur. Vervolgens werk je door de buit en een uitgebreid en omvangrijk craftingsysteem in de moeilijkheidsgraad van de monsters omhoog en probeer je ze te verslaan.

De gevechten verlopen niet volgens een vast schema, want elk monster heeft zijn eigen unieke eigenschappen en elk gevecht zal je opnieuw uitdagen. Verbeter je uitrusting, je wapens en je vaardigheden als monsterjager. Want je zult niet kunnen stoppen met steeds sterkere monsters te verslaan. Een speciale uitdaging zal de strijd zijn tegen de verschillende eindbazen. En als je dat nog niet genoeg vindt, zal de harde modus van Monster Hunter: World je een echt moeilijke taak geven.

Een groot deel van het spelplezier in Monster Hunter: World komt door de sfeervolle omgeving. Het kan gebeuren dat de omgeving tegen je is en je door de invloed van de natuur een makkelijke prooi voor monsters wordt. Of misschien steunt de natuur je wel eens en verslaat ze door instortende grotten een monster voor je. Er kan van alles gebeuren en dat maakt de spelwereld van Monster Hunter: World net zo realistisch. Ook de gedetailleerde weergave maakt het spel visueel een genot.

Het spel is aanvankelijk uitdagend, maar als je het spel beheerst, zul je er veel plezier aan beleven. Omdat het leren kennen van je wapens, je uitrusting en de dynamische omstandigheden je vastbinden aan het spel en je bijna dwingen om je steeds verder te ontwikkelen en door te gaan met spelen.

Over de auteur