New World - Artefacten

28 November 2023 / by Tom Schwiha
New World - Artefacten

De magische wereld van artefacten

Goedendag, avonturier! De energieën van Aeternum kunnen chaotisch en onvoorspelbaar zijn, zoals veel van de eilandavonturiers maar al te goed weten. Maar minder begrepen is hoe deze wilde energieën gebundeld kunnen worden en in een voorwerp kunnen worden gefocust, dat voordelen biedt aan degenen die het bezitten. Geleerden en wijzen noemen deze artefacten, waarvan de oorsprong vaak een raadsel is, hoewel ze blijkbaar een connectie hebben met historische gebeurtenissen.

Hoewel de methoden voor hun fabricage waarschijnlijk verloren zijn gegaan in de tijd, zijn de effecten ervan op degenen die de tijd nemen om hun kracht te binden, zeer krachtig en lijken ze op subtiele maar significante wijze de werking van wapens en magie te veranderen. Daarom worden ze vaak gezocht door avonturiers over heel Aeternum, die hun aanvallen willen versterken of hun nietsvermoedende tegenstanders willen verrassen.

De kracht van artefacten

Artefacten zijn het meest krachtige niveau van zeldzaamheid van uitrusting. Oorspronkelijk geïntroduceerd in de uitbreiding "Rise of the Angry Earth", herdefiniëren hun unieke vaardigheden de strijd in de Nieuwe Wereld. Levensstaven zijn ontworpen om alleen uit te blinken in genezingen, maar met het Vergeldingsartefact kan zelfs een genezer een meer offensieve rol aannemen. Andere artefacten counteren populaire builds. Ontdek hoe het ontwikkelingsteam enkele van de meest gewilde endgame-buit tot leven heeft gebracht met inzicht in de doelen, het ontwerp en de balans van de artefacten.

Doelen

De doelen van de artefacten zijn plezier bieden door aantrekkelijke, alternatieve speelstijlen. Dit niveau van zeldzaamheid van uitrusting is uniek, dus we willen het huidige meta verstoren en spelers het gevoel geven overweldigend te zijn zonder een grote onbalans in kracht te creëren. Dit betekent het verzwakken van "verplichte" artefacten en tegelijkertijd het verbeteren van onderbenutte of onplezierige opties. De ontwikkelaars waarderen feedback over ondermaatse zaken zeer. Het is vaak moeilijker om te zien wat ondergewaardeerd is dan overgewaardeerd.

Ontwerp

Artefacten beginnen als ruwe thema's. Vervolgens prototypen de ontwikkelaars verschillende ideeën voor voordelen die bij deze thema's passen en die ofwel een nieuwe strategie creëren of een van de meest effectieve tactieken counteren. Nadat het voordeel is vastgesteld, doorloopt het artefact meerdere testrondes. Veel dingen veranderen tijdens de ontwikkeling als iets niet goed aanvoelt.

Balans

Niet elk artefact wordt puur ontworpen op basis van kracht. De ontwikkelaars richten zich voornamelijk op haalbaarheid en veelzijdigheid. Ze bepalen eerst of een artefact veel wordt gebruikt omdat het de beste keuze is of omdat het gemakkelijk te verkrijgen is. Vervolgens gebruiken ze deze gegevens plus feedback van spelers om in te schatten welke artefacten meer of minder voorkeur hebben. Ten slotte controleren ze de combinaties van items en balanceren ze deze universeel. Dit helpt hen om builds in overweging te nemen die velen als overweldigend beschouwen, zonder minder krachtige combinaties te verzwakken.

Compromissen en aanpassingen

Spelers vragen zich vaak af waarom slechts enkele artefacten compromissen hebben. De ontwikkelaars voegen hogere waarden of unieke functies toe om artefacten nog bevredigender te maken. Compromissen zijn bedoeld om te voorkomen dat deze krachtige eigenschappen het huidige meta overweldigen.

Bijvoorbeeld, de genezingsbuff van het Ankh-amulet is zo sterk dat de ontwikkelaars een compromis hebben moeten invoegen en balanswijzigingen hebben moeten doorvoeren. Er zullen verdere aanpassingen zijn in Eternal Frost, die ertoe zullen leiden dat Ankh- en levensstokvaardigheden de levensdiefstal niet meer verhogen. Verdere aanpassingen zijn altijd mogelijk, afhankelijk van de impact van deze wijzigingen.

Meer vrijheid voor effectieve artefactbuilds moedigt spelers aan om buiten hun favoriete speelstijl te experimenteren en uiteindelijk een evenwichtigere en plezierigere gevechtservaring te creëren voor elke avonturier. Bedankt voor je voortdurende feedback en ondersteuning! Laat ons weten wat jouw favoriete combinaties van artefacten zijn. We zien je in Aeternum.

Als je nu zin hebt om zelf op zoek te gaan naar deze krachtige artefacten, pak dan je New World Key en duik in het avontuur. En als je nog meer spellen wilt ontdekken, neem dan een kijkje bij onze Steam Keys. Veel plezier met gamen!

Over de auteur