Nieuwe Dead by Daylight PTB - Herwerking van kaarten en balanswijzigingen

29 Maart 2023
Nieuwe Dead by Daylight PTB - Herwerking van kaarten en balanswijzigingen

Eindelijk is het zover, de nieuwe Dead by Daylight PTB is er en brengt enkele spannende veranderingen met zich mee die het spel nog beter moeten maken. Naast enkele balanswijzigingen heeft het ontwikkelteam ook enkele kaarten herzien en verbeterd. In dit artikel laten we je zien wat je kunt verwachten in de nieuwe PTB.

Nieuwe kaartverbeteringen

Het ontwikkelteam heeft eindelijk de herziening van enkele kaarten aangepakt. De maps "Badham Preschool", "Coal Tower" en "Ironworks of Misery" zijn volledig gerenoveerd en zouden nu een betere spelervaring moeten bieden. Vooral op de kaart "Badham Preschool" waren er in het verleden problemen met de generatoren, die nu eindelijk zijn opgelost. Ook de zichtlijnen op alle maps zijn verbeterd en zouden nu eerlijker moeten zijn voor beide partijen.

Verbeteringen in balans

De balans is een belangrijk onderdeel van Dead by Daylight en wordt regelmatig aangepast door de ontwikkelaars. De nieuwe PTB brengt hier ook enkele veranderingen met zich mee. Zo is het item "Bloedige Spuit" herzien en zou nu evenwichtiger moeten zijn. Ook de vaardigheden van de killers zijn door de ontwikkelaars onder de loep genomen en aangepast. Zo hebben sommige killers, zoals de Ghost en Freddy Krueger, nu nieuwe vaardigheden gekregen die hen nog sterker moeten maken.

Andere wijzigingen

Naast de grote herzieningen en balansaanpassingen zijn er nog andere kleine wijzigingen die het spel moeten verbeteren. Zo is bijvoorbeeld het matchmaking verbeterd en zou nu eerlijker moeten zijn. Ook de graphics zijn opgepoetst en zouden er nu nog beter uit moeten zien. Bovendien zijn enkele bugs en glitches opgelost die het spel in het verleden hebben geplaagd.

Over het algemeen brengt de nieuwe Dead by Daylight PTB veel spannende veranderingen met zich mee en zorgt ervoor dat het spel nog beter wordt. We zijn benieuwd wanneer de wijzigingen officieel in het spel worden geïmplementeerd en hoe ze het spelerservaring zullen beïnvloeden.