Palworld, het online multiplayer survival sandbox-spel ontwikkeld door Pocketpair, staat voor een financiële uitdaging: de serverkosten bedragen bijna een half miljoen dollar per maand. Ondanks deze enorme uitgaven heeft het ontwikkelteam verzekerd dat de servers draaiende zullen blijven, ongeacht de kosten.
In een recente tweet deelde Pocketpair CEO Takuro Mizobe een afbeelding van de serverhostingdienst, waaruit blijkt dat de serverskosten voor de maand geschat worden op meer dan 70 miljoen yen (meer dan 470.000 dollar). Dit bedrag kan zelfs nog verder stijgen als het aantal spelers van Palworld blijft toenemen. Mizobe grapte over de vraag of deze kosten het bedrijf failliet zouden kunnen laten gaan.
De reacties op de tweet waren gemengd: sommige gebruikers bedankten het bedrijf voor zijn inspanningen, terwijl anderen suggesties deden over hoe het spel extra gemonetariseerd zou kunnen worden, bijvoorbeeld door middel van battle passes of een cosmeticawinkel.
Chujo Hiroto, hoofd netwerktechnicus bij Pocketpair, reageerde echter met de belofte dat de servers van Palworld onder alle omstandigheden online zullen blijven. Dit benadrukt het toewijding van het team om een optimale spelervaring te bieden, ongeacht de hoge kosten.
Ondanks de technische tekortkomingen en de duidelijke inspiratie uit verschillende bronnen, biedt Palworld een vermakelijke spelervaring in de vroege toegangsfase. Dit toewijding aan het spel en zijn community laat zien hoe serieus Pocketpair de tevredenheid van zijn spelers neemt, zelfs als dit betekent dat er aanzienlijke financiële lasten worden gedragen.