Phasmophobia Ontwikkelingsupdate #8 - Overzicht van uitrusting en badges

26 April 2023
Phasmophobia Ontwikkelingsupdate #8 - Overzicht van uitrusting en badges

Welkom terug, we hebben nieuws voor je!

Alle informatie en afbeeldingen zijn nog in ontwikkeling (WIP) en kunnen tot de publicatie nog sterk veranderen.

Level-reset, prestige en badges

Zoals je weet, wordt met Progression 2.0 het level van iedereen teruggezet naar nul. Maar we zetten je wel op Prestige 1, zodat je geen moeilijkheidsgraden of kaarten hoeft vrij te spelen die je al speelt (en je krijgt meteen de eerste coole badge!).

Naast deze reset wordt je level voor de reset vereeuwigd met een badge op de arm van je personage.

Bij het inloggen na de Progression-update wordt je gevraagd om te kiezen hoe je badge eruit moet zien. Het aantal beschikbare opties hangt af van je voortgang vóór de update! Zodra het is ingesteld, is er geen mogelijkheid meer om dit aan te passen. Dus denk er goed over na!

Hier is een preview van enkele WIP-badges en welk niveau nodig is om elke component vrij te spelen.

Uitrusting veranderingen en D.O.T.S. Projector

De ontwikkelaars hebben veel vragen ontvangen over hoe de uitrusting in de toekomst zal veranderen. Daarom is het tijd om wat informatie te delen!

Een deel van de uitrusting wordt herzien, sommige meer dan andere, om ervoor te zorgen dat ze in verschillende situaties belangrijk en nuttig zijn.

De D.O.T.S. Projector had in zijn leven hoogte- en dieptepunten en ze dachten dat het tijd was voor een herbeoordeling van zijn problemen en mogelijke verbeteringen.

Het grootste probleem was dat het erg onintuïtief, visueel ongepolijst en tijdrovend was. De ontwikkelaars probeerden enkele van deze problemen op te lossen door de triggerkans te verhogen en uiteindelijk een veiligheidstimer toe te voegen. Dit leidde tot verdere problemen, zoals twee projectoren die tegelijkertijd werden geactiveerd of visuele effecten die tijdens de jacht of evenementen optraden.

Met Progression 2.0 is de D.O.T.S. Projector volledig herzien.

De D.O.T.S.-visuals zijn nu de daadwerkelijke geest, wat betekent dat je je infraroodlichten in de buurt van de daadwerkelijke positie van de geest moet laten schijnen. Dit creëert een veel aantrekkelijker gameplay voor spelers. Je kunt D.O.T.S. gebruiken om te zien waar je geest zich bevindt of andere uitrusting zoals zout of bewegingssensoren gebruiken om een betere plek voor je projector te vinden.

Geesten met D.O.T.S.-bewijs kunnen nu kort zichtbaar worden als ze worden verlicht met infraroodlicht. In deze tijd wandelen ze naar de dichtstbijzijnde speler (of willekeurig in de kamer) voordat ze weer verdwijnen.

Uitrusting-upgrades

Bovendien maken uitrusting-upgrades het vinden van D.O.T.S.-geesten tijdens het spel gemakkelijker:

  • Niveau I is een lasergrid-pen. Net als een zaklamp kun je er snel bewijs mee zoeken. Het nadeel is de korte reikwijdte en lage lichtintensiteit.
  • Niveau II is de huidige D.O.T.S. Projector, een plaatsbaar apparaat dat een gemiddeld groot lichtgebied bestrijkt. Nu kun je de geest erin laten lopen door in de buurt te staan!
  • Niveau III verhoogt de lichtopbrengst tot het maximum. Deze plaatsbare projector scant de kamer met een brede lichtstraal en groter bereik, wat het vinden van geesten in grotere kamers vergemakkelijkt.

Verschillende spelers kunnen verschillende niveaus van uitrusting meenemen. Probeer combinaties uit en ontdek wat het beste werkt voor jouw team!

Dat was het voor de Development Preview #8

PS: Bekijk ook onze selectie van Steam Keys om je gamebibliotheek uit te breiden!