Rainbow Six Siege - Het reputatiesysteem

06 Juli 2023 / by Tom Schwiha
Rainbow Six Siege - Het reputatiesysteem

Deel 1: Het reputatiesysteem en zijn stabiliteit

Hé gamer, heb je al gehoord van het reputatiesysteem in Rainbow Six Siege? Sinds de introductie ervan heeft Ubisoft verschillende schaduwupdates uitgevoerd om zowel de basis van dit systeem als de stabiliteit van de spelersstand te verbeteren. Met Y8S1 (Jaar 8 Seizoen 1) zijn er verdere wijzigingen doorgevoerd om ervoor te zorgen dat negatieve acties van een speler van invloed zijn op zijn stand.

Het doel is duidelijk: de standen moeten niet van spel tot spel veranderen. Maar maak je geen zorgen! Veranderingen vinden nog steeds plaats - maar alleen wanneer ze gerechtvaardigd zijn.

Deel 2: Extra detecties en actiegeschiedenis

Maar Ubisoft heeft niet alleen gewerkt aan de stabiliteit van het systeem. Om hun kennis van storende acties van spelers uit te breiden, volgen ze nu extra voorwaarden. Een voorbeeld hiervan zijn crashes veroorzaakt door spelers, die kunnen wijzen op DDOS-aanvallen. Dit stelt hen in staat om een breder scala aan acties te volgen en passende maatregelen te nemen tegen misbruik.

Actiegeschiedenis en toekomstplannen

In het begin richtte Ubisoft zich bij het reputatiesysteem op een beperkte periode voor straffen. Maar na verloop van tijd werd het systeem robuuster en was de respons op reputatiestraffen geweldig. Daarom hebben ze het gebied waar het systeem naar negativiteit zoekt uitgebreid. Hierdoor kan het systeem nauwkeuriger straffen opleggen aan een grotere groep overtredende spelers.

Y8S2 en daarna

In Operation Dread Factor zijn verschillende verbeteringen aangebracht om spelers duidelijker te maken wanneer en welke straffen actief zijn. Enkele van deze wijzigingen omvatten een activeringsbanner die alleen in de eerste ronde verschijnt en een hernoemde strafbanner.

De toekomst van het reputatiesysteem

Met de voortgang van het reputatiesysteem blijft Ubisoft updates plannen op verschillende gebieden. Het Y8S2-update bracht al verbeteringen aan de gebruikersinterface voor reputatiestraffen en er zullen verdere systeembrede herbalanceringen plaatsvinden indien nodig.

In Y8S3 worden verschillende nieuwe functies geïntroduceerd. Deze zijn bedoeld om spelers meer inzicht te geven in hun reputatiestatus en nieuwe interactiemogelijkheden te bieden. Het hoofddoel blijft altijd hetzelfde - het verbeteren van de spelervaring in Rainbow Six Siege.

Over de auteur