Y8S3 ONTWERPERSNOTITIES
In de nieuwste editie van de Ontwerpersnotities duiken we diep in de balansveranderingen die komen met de Y8S3-update voor ons geliefde Rainbow Six Siege. We werpen een blik achter de schermen en leggen uit waarom bepaalde beslissingen zijn genomen.
TEAMNIEUWS
We hebben de gestage opkomst van Iana en Warden in de hogere rangen van populariteit bij wedstrijden waargenomen. De hoge aanwezigheid van Iana wordt voornamelijk beïnvloed door haar toegang tot splintergranaten, terwijl de hoge aanwezigheid van Warden verband houdt met de kracht van de 1,5x vizieren in de loadouts van de verdedigers.
OPERATOR BALANCING
De veranderingen variëren van kleine aanpassingen aan de vaardigheden van operators zoals Fuze en Grim tot een herziening van het Gu-Mine gadgettype. Met deze aanpassingen willen we ervoor zorgen dat elke operator een lonende keuze is en dat bepaalde operators niet langer als "must picks" worden beschouwd.
GADGET BALANCING
Ook op het gebied van gadgets zijn er enkele spannende vernieuwingen. Naast een verbeterde consistentie bij het vernietigen van gadgets is er ook een herziening van het "Shattered Glass System", waardoor het glas van een schild nu breekt bij een melee-aanval.
WAPENBALANCERING
Tenslotte zijn ook de wapens niet vergeten. Elk shotguns - met uitzondering van de BOSG 12 TCSG12 en ACS12 - is herzien. De wijzigingen zijn bedoeld om goede praktijken zoals headshots of het vasthouden van hoeken te belonen en shotguns minder te laten veranderen in "spray-and-pray" wapens.
"PLAYLIST ECOSYSTEM UPDATE"
Als laatste is er nog een belangrijke update voor het playlist-ecosysteem. Met als doel Quick Matches sneller te maken... nou ja, echt "quick", hebben we enkele wijzigingen doorgevoerd. Dit omvat het verkorten van de actiefase tot 165 seconden (van 180), het verkorten van de operator pick-fase tot 20 seconden (van 30) en vele andere aanpassingen.
Wil je zelf in deze spannende veranderingen duiken? Haal dan nu je Rainbow Six Siege Key en word deel van de actie!