Capcom verwijdert Raytracing uit Steam-versies
Het nieuws verspreidde zich als een lopend vuurtje onder gamers: Capcom heeft zonder aankondiging het Raytracing verwijderd uit de Steam-versies van de Resident Evil 2 en Resident Evil 3 Remakes. Maar wat zit er achter deze beslissing? En waarom is ook Dolby Atmos voor de derde Remake geschrapt? Tot nu toe is er geen officiële verklaring van Capcom, maar de community discussieert druk over mogelijke redenen en oplossingen.
Community ontdekt het ontbreken van Raytracing
Het ontbreken van de Raytracing-functie werd voor het eerst opgemerkt door een gebruiker op de PC Gaming-Subreddit, die meldde dat Capcom de functie 's nachts uit beide spellen had verwijderd. Andere spelers bevestigden deze waarneming in het Resident Evil 3 Steam-forum. Omdat er geen officiële bevestiging van Capcom is dat de functie is verwijderd, is het ook onduidelijk wanneer en of er überhaupt een oplossing in zicht is.
Opzettelijke beslissing of per ongeluk?
De community is verdeeld over of het verwijderen van raytracing een opzettelijke beslissing van Capcom is of een per ongeluk gemaakte fout. Sommigen vermoeden dat het een tijdelijke bug zou kunnen zijn die met een toekomstige patch wordt opgelost. Anderen speculeren dat Capcom mogelijk opzettelijk raytracing heeft verwijderd - mogelijk vanwege licenties of technische problemen.
Dolby Atmos ook getroffen
Naast raytracing is ook Dolby Atmos verwijderd voor het Resident Evil 3 Remake. Dit roept verdere vragen op en laat de community zich afvragen of deze verwijdering ook te wijten is aan vergelijkbare redenen als het ontbreken van raytracing.
Verdere informatie nog onduidelijk
Er zijn tot nu toe geen officiële informatie van Capcom over dit onderwerp. Het is afwachten of en wanneer het bedrijf zich uitspreekt en indien nodig een oplossing biedt. Gamers over de hele wereld hopen natuurlijk dat zowel raytracing als Dolby Atmos binnenkort weer beschikbaar zullen zijn in de Resident Evil-remakes.
Synchronisatieactrice van Resident Evil 4 Remake bekritiseerd
In een verdere ontwikkeling rond de Resident Evil-serie heeft Lily Gao, de stemactrice van Ada Wong in de aankomende Resident Evil 4 Remake, haar Instagram-account gesloten voor opmerkingen. De reden: ze ontving duizenden berichten van spelers die haar prestaties als Ada Wong bekritiseerden. Dit laat nogmaals zien hoe toegewijd en gepassioneerd de Resident Evil-community is - zowel in positieve als negatieve zin.
We blijven op de hoogte van de ontwikkelingen rond raytracing en Dolby Atmos in de Resident Evil-remakes en houden jullie op de hoogte zodra er nieuws is.