Rise of the Ronin, ontwikkeld door Team Ninja in samenwerking met PlayStation Studios, markeert een spannende nieuwe richting voor de studio, bekend van titels als Ninja Gaiden en Neo. Met een releasedatum op 22 maart staat het spel op het punt om uitgebracht te worden en we hebben enkele belangrijke details verzameld die je moet weten voordat het spel uitkomt.
Een historische setting met een moderne twist
Het spel speelt zich af in het late 19e-eeuwse Japan, om precies te zijn in de laatste jaren van de Edo-periode. Deze tijd werd gekenmerkt door grote veranderingen als gevolg van westerse invloeden. Rise of the Ronin belooft deze historisch geladen periode tot leven te brengen met een mix van realistische en fantastische elementen.
Het verhaal: Een Ronin in conflict
Als speler neem je de rol aan van een Ronin, die zich midden in een landelijk conflict bevindt. De Boshin-oorlog, een burgeroorlog uit de late jaren 1860, vormt de kern van het verhaal en confronteert je met de spanningen tussen de Tokugawa-shogunaten en verschillende rebellerende facties.
Facties en de strijd om macht
Drie belangrijke facties bepalen de wereld van Rise of the Ronin: de Saaku-factie, loyaal aan de shogunaten, de Tobaku-factie, die streeft naar de val van het shogunaat, en westerse groepen, die Japan willen openstellen voor handel. Jouw interacties met deze facties zullen het spelervaring aanzienlijk beïnvloeden.
Een gedefinieerd protagonistprofiel
In tegenstelling tot eerdere spellen van Team Ninja, zal de protagonist van Rise of the Ronin een vastgestelde achtergrond en een uitgesproken persoonlijkheid hebben. Details hierover zijn nog schaars, maar beloven een diepgaande karakterontwikkeling.
Een open wereld vol ontdekkingen
Rise of the Ronin is het eerste volledig open wereldspel van Team Ninja. Je kunt historische steden zoals Kyoto, Yokohama en het moderne Tokio vrij verkennen. Naast stedelijke centra wachten er landelijke gebieden vol gevaren en zijmissies op je.
Traverseren en gevechten: de kern van de gameplay
Het spel zal een verscheidenheid aan vervoersmiddelen bieden, waaronder paardrijden, een grijphaak en een mechanische vleugel om door de lucht te glijden. Gevechten zullen ook een centraal element zijn, met de nadruk op het analyseren van vijanden en het aanpassen van je vechthouding.
Wapens en stealth-elementen
Verwacht een breed scala aan wapens, van traditionele Japanse zwaarden tot vuurwapens uit het late 19e-eeuwse. Stealth-elementen zullen ook een rol spelen, waardoor je vijanden onopgemerkt kunt uitschakelen.
RPG-elementen en spelerkeuzes
Als actie-RPG zal Rise of the Ronin traditionele XP-systemen en een nieuw karma-systeem introduceren. Jouw keuzes in het spel, met name tijdens dialogen en bepaalde quests, zullen gevolgen hebben en zelfs het einde van het spel beïnvloeden.
Bond-missies en meerdere eindes
Door relaties met personages te verdiepen via zogenaamde Bond-missies, kun je niet alleen meer over hen te weten komen, maar ook speciale beloningen en zelfs extra eindes ontgrendelen.
Rise of the Ronin belooft een baanbrekende ervaring te worden voor PS5-spelers, die de grenzen van het eerdere werk van Team Ninja opnieuw definieert. Wat vind jij van de onthulde details? Deel je gedachten in de opmerkingen en bereid je voor op een epische reis door historisch Japan.