Roblox, de online gamingplatform voor kinderen, heeft voor 2022 een nettoverlies van bijna 1 miljard dollar gemeld. De platform heeft echter een omzet van 2,2 miljard dollar, wat een stijging van 16% ten opzichte van het vorige jaar is.
In het vierde kwartaal van 2022 kon Roblox een omzet van 579 miljoen dollar behalen, wat een stijging van 2% ten opzichte van het vorige jaar is, maar met een nettoverlies van 291 miljoen dollar, een stijging van 97% ten opzichte van het vorige jaar.
Hogere kosten en verschuiving van inkomsten
De hogere verliezen worden vooral toegeschreven aan hogere kosten om de uitbreiding van de bedrijfsactiviteiten te ondersteunen. Roblox heeft ook een "significant bedrag aan inkomsten" uitgesteld naar latere periodes, wat grotendeels te wijten is aan een verandering in de berekening. Het bedrijf verwacht ook in de nabije toekomst verliezen en heeft aangekondigd dat het vanaf maart 2023 zal stoppen met het publiceren van maandelijkse prestatie-indicatoren.
Stijging van dagelijks actieve gebruikers
In 2022 bereikte het aantal dagelijks actieve gebruikers op het platform 56 miljoen, wat een stijging van 23% ten opzichte van het voorgaande jaar betekent. In het vierde kwartaal van 2022 had het platform 58,8 miljoen dagelijks actieve gebruikers, wat een stijging van 19% ten opzichte van het voorgaande jaar betekent.
Jaar van innovatie en uitvinding
Roblox benadrukte dat 2022 een jaar van innovatie en uitvinding was voor het bedrijf. Het platform blijft werken aan het mogelijk maken van nieuwe vormen van expressie, communicatie en immersie.