Senua's Saga: Hellblade II - Ninja Theory en de jacht naar fotorealisme

01 Juli 2021
Senua's Saga: Hellblade II - Ninja Theory en de jacht naar fotorealisme

Na het verhaal- en visueel indrukwekkende Hellblade: Senua's Sacrifice gaan de avonturen van Senua verder in Senua's Saga: Hellblade II. Omdat het verantwoordelijke ontwikkelstudio Ninja Theory in 2018 is overgenomen door Microsoft en is geïntegreerd in de Xbox Game Studios, zal de opvolger alleen nog maar verschijnen voor de PC en de Xbox Series X/S.

Zoals aangekondigd in de officiële aankondiging, willen de creatieve koppen van Ninja Theory trouw blijven aan de sterke punten van de eerste en met Senua's Saga: Hellblade II een nog meer verstikkende reis aanbieden in de afgronden van de menselijke psyche. Daarbij zou het Britse ontwikkelteam, volgens eigen zeggen, profiteren van zowel de financiële middelen van de Xbox Game Studios als het gebruik van de Unreal Engine 5. Een combinatie die het Ninja Theory mogelijk zou maken om na te streven naar fotorealistische graphics en levensechte animaties.

Motion-capturing en de ondersteuning van Flow-maps

Omdat alles in Senua's Saga: Hellblade II draait om het tragische lot en de psychische aandoeningen van de hoofdpersoon Senua, legt Ninja Theory extra veel nadruk op een realistische weergave van de ongewilde heldin. Senua wordt in haar tweede avontuur vertolkt door actrice Melina Juergens. Met moderne motion-capturing-technologieën wil Ninja Theory zowel vloeiende animaties als bijzonder levensechte gezichtsuitdrukkingen realiseren.

Maar ook Melina Juergens zelf wil haar steent