Shadow Warrior 3 - Het katana-gevecht gaat de derde ronde in

22 Juni 2021
Shadow Warrior 3 - Het katana-gevecht gaat de derde ronde in

Terugkeer naar het vertrouwde en toch iets nieuws

Shadow Warrior 3 van de Poolse ontwikkelaar Flying Wild Hog zou dit jaar nog voor Windows, de PS4 en Xbox One moeten verschijnen en spreekt zo zowel PC-gamers als consolefans aan. Het is de derde editie van de populaire Shadow Warrior-reeks. Wat in 1997 met de klassieke Shadow Warrior is begonnen en zich verheugde op verschillende add-ons, kreeg in 2013 al het remake van Shadow Warrior door Flying Wild Hog. In de eerste persoon shooter met lichte RGP-elementen draait het om de bekende hoofdpersoon Lo Wang, in wiens rol gamers schuilen. Het doel van het spel is om een ​​antieke draak te verslaan die per ongeluk uit zijn slaap is gehaald. Maar om dit tegenover te zien, moet je eerst een heleboel vijandige hordes in de oude Doom-traditie uit de weg ruimen.

De huidige status van Shadow Warrior 3 maakt de harten van fans van deze game-reeks al sneller kloppen, want het ziet er veelbelovend uit en biedt nieuwe dingen. Op deze manier legt het nieuwe nadruk op het vertrouwde. Je zult in de rol van Lo Wang kruipen en je voornamelijk storten in de Oosterse bergketens van een neo-feodale Japan. Om je doel te bereiken, moet je door ontelbare hordes vijanden vechten die aan klassiekers zoals Doom of Serious Sam doen denken. Een duidelijke focus in deel drie is het tactisch wisselen tussen een breed scala aan afstandswapens

Het enige nieuwe is dat je niet langer onhandig hoeft te wisselen tussen geweren en katana's, want met behulp van een toets kun je op elk moment met je zwaard slaan in de geweermodus. Ook nieuw is de mogelijkheid om tegenstanders in hand-to-handgevechten te doden met een finishing move, zoals gamers van de oude school die al kennen uit Mortal Kombat. Na deze bloederige executie, die gevechten in het hand-to-handgevecht brutaler en tegelijkertijd spannender maakt, kun je bijvoorbeeld het oog van een tegenstander gebruiken als wapen.

Het looting- en upgrade-systeem van de voorganger Shadow Warrior 2 is hier bewust geautomatiseerd, zodat de nadruk duidelijk ligt op het terugkeren naar de oude shooter-traditie. Gamers kunnen zich volledig concentreren op de actie. Ook de hogere interactie met het landschap, zoals gamers die kennen uit actie-avonturen, wordt hier gefocust. Zo kan Lo Wang zich bijvoorbeeld met een haak vastklampen aan de rotswand, langs muren rennen, een dubbele sprong maken of zich snel door de lucht verplaatsen. De levels van de campagne zijn lineair gehouden, ook dit dient het actie-focus.

Hier zijn de belangrijkste nieuwigheden in een notendop:

  • Katana altijd beschikbaar
  • martiale finishing moves
  • geamputeerde lichaamsdelen als wapen gebruiken