Het lange wachten op Ubisoft's Skull and Bones lijkt eindelijk voorbij te zijn. Fans van de avonturen van Edward Kenway in Assassin's Creed 4 Black Flag kunnen zich verheugen, aangezien de ontwikkelaar van de serie opnieuw de zeven zeeën betreedt. Echter, de nieuwe lekken over Skull and Bones klinken behoorlijk teleurstellend. Niet alleen zou de kaart nog steeds te klein zijn - een veelvoorkomend kritiekpunt van bètatesters - het lijkt er ook op dat het spel spelers verplicht om PvP-gevechten aan te gaan, terwijl het meer als een PvE-ervaring lijkt.
Van alle nieuwe PS5- en Xbox-games die vanaf 2024 en daarna uitkomen, staat Skull and Bones alleen achter Grand Theft Auto 6 als het gaat om games die bijna te hoge verwachtingen hebben. We weten dat GTA 6 waarschijnlijk een van de beste games op consoles zal zijn wanneer het uitkomt (omdat Rockstar Games zelden teleurstelt), maar Ubisoft heeft geen vlekkeloze staat van dienst en sommige spellen van deze ontwikkelaar waren de afgelopen jaren eerder middelmatig. Toch is Black Flag een van de beste Assassin's Creed-games aller tijden en de zeegevechten die daar worden aangeboden zijn een grote reden daarvoor, dus het is niet per se slecht dat Skull and Bones een heel spel daarop is gebaseerd - toch?
Kritische Leaks over Skull and Bones
Als deze nieuwe leaks over Skull and Bones echt waar zijn, zijn we daar niet zo zeker van. Volgens de leaker 'Shaolinfantastic864' zal Skull and Bones PvP-gevechten onvermijdelijk maken en daadwerkelijk enkele van de beste items in het spel (zoals kanonnen voor je schip) verstoppen achter PvP-activiteiten - dus ze zijn allesbehalve optioneel voor spelers die het meeste uit hun speeltijd willen halen.
Er wordt gezegd dat Skull and Bones, dat slechts enkele weken verwijderd is van de release, geen PvE-servers heeft en sterk zal beperken wat je kunt ontgrendelen als je niet deelneemt aan PvP-gevechten en PvP-content. Met name enkele van de beste wapens in het spel zijn alleen toegankelijk via de Cutthroat Cargo-modus - een PvP-ervaring die niet bijzonder populair lijkt te zijn bij spelers die al wat tijd hebben doorgebracht met Skull and Bones.
Onduidelijkheid over de richting van het spel
Hoewel Skull and Bones nog steeds wordt gepromoot als een singleplayer-RPG-ervaring, voelen we ons een beetje onzeker over de richting die het spel opgaat. Het feit dat het wordt ondersteund door agressieve microtransacties en PvP-gevechten oplegt, kan spelers afschrikken en hen doen stoppen met spelen. We betwijfelen of Skull and Bones een van de beste RPG-games zal zijn, vooral als alle goede dingen verborgen zijn achter PvP-gevechten. Ondanks de beweringen dat de kaart te klein is, zal dit een groot spel zijn qua opslagruimte - Ubisoft's open-wereldspellen zijn dat vaak.