Sony heeft reden om te juichen, want de verkoop van fysieke PlayStation-games heeft in het derde kwartaal van het boekjaar 2022 (oktober-december 2022) een vierjarig hoogtepunt bereikt. Met 659 miljoen dollar kon Sony vergeleken met het voorgaande jaar een stijging van 153 procent vermelden. In ons artikel lees je welke factoren hebben bijgedragen aan deze sterke stijging.
Stijging van software- en hardwareverkopen
Het vierde kwartaal van het jaar is traditioneel een omzetrijk voor de gaming-industrie en dus heeft ook Sony geprofiteerd van de typische kerstinkopen. De verkoopstoot werd echter ook aangedreven door de grote vraag naar de PS5. In totaal kon Sony tijdens de feestdagen 7,1 miljoen PS5-consoles verkopen.
Met betrekking tot de verkoop van spellen kon Sony 86,5 miljoen PS4- en PS5-spellen tijdens de feestdagen 2022 verkopen. Het aandeel van fysieke softwareverkopen in de omzet van Q3 bedroeg 7 procent, wat een stijging betekent ten opzichte van de 4 procent in Q3 van het voorgaande jaar.
Bijdrage van First-Party-Titels
De sterke stijging van de verkoopcijfers is vooral te danken aan First-Party-games zoals The Last of Us en God of War Ragnarok. Maar ook de populaire titel