In de afgelopen jaren is Star Citizen van een crowdfunding-record naar het volgende gerend. Aan het einde van vorig jaar bereikte Chris Roberts' ruimtesimulatie een ander indrukwekkend mijlpaal en genereerde crowdfunding-inkomsten van meer dan 400 miljoen dollar. Een ontwikkeling die niet in de laatste plaats te wijten is aan de dure ruimteschepenpakketten voor goedbetaalde spelers en spelers.
Onlangs kondigden de ontwikkelaars van Cloud Imperium Games bijvoorbeeld het "Legatus 2951" genaamde DLC-pakket aan, dat blijkbaar alle tot nu toe gekochte ruimteschepen en upgrades zal bevatten. De prijs: indrukwekkende 40.000 dollar. Een aankondiging die door de gemeenschap sceptisch tot cynisch werd gevolgd.
De vaak geformuleerde beschuldiging: terwijl de crowdfunding-inkomsten blijven stromen en worden voortgezet, blijft de ontwikkeling van Star Citizen achter bij de beloften van de ontwikkelaars. Dit leidt niet alleen tot het feit dat de ambitieuze ruimtesimulatie nog steeds met diverse fouten en problemen moet vechten. Eerder aangekondigde functies en verbeteringen zijn in de loop der tijd steeds weer uitgesteld.
Dit is voor het eerste halfjaar van 2022 gepland
Cloud Imperium Games beloofde al verbetering en kondigde aan dat er wordt gewerkt aan de diverse fouten die zich met het contentupdate 3.15 "Deadly Con