Star Citizen - Tot 10 miljoen spelers in een slag

17 Juni 2019 / by Fabian Roßbach
Star Citizen - Tot 10 miljoen spelers in een slag

De doelen van het ruimtereisavontuur Star Citizen waren vanaf het begin al hoog gegrepen.

En ook de nieuwste live-stream met enkele van de ontwikkelaars heeft laten zien dat deze doelen nog steeds zeer uitdagend zijn. Zo kwam het erop neer dat een fan tijdens de live-stream vroeg hoeveel spelers er tegelijkertijd aan een ruimte- of infanterieslag kunnen deelnemen. Voordat de technisch directeur van inhoud Sean Tracy de vraag kon beantwoorden, wees associate creative producer Jared Huckaby hem erop dat alles wat hij nu zou zeggen in de toekomst net zo veel van de fans zou worden gevraagd.

Maar dat hield Sean Tracy er niet van om te antwoorden dat het tien miljoen spelers zullen zijn. Het knipogen daarna kon natuurlijk alleen maar worden gezien door iemand die ook de video had gezien. Even later gaf hij als tweede antwoord dat het er zoveel mogelijk zullen zijn. Een meer precieze reactie is met de huidige ontwikkelingsstand helaas niet mogelijk, maar we zullen in de toekomst gewoon proberen in welke richting het zich zal ontwikkelen.

Server Meshing zou de sleutelcomponent moeten zijn om honderden spelers in dezelfde regio te laten spelen. Server Meshing is al bekend uit spellen als PlanetSide 2.

Bij deze technologie delen meerdere servers de taken. Een ander bijkomend effect zijn korte laadtijden. Er is nog steeds geen releasedatum of jaar genoemd, maar er zullen nog meer nieuwe campagnes en Free Fly-weken zijn. Dus ook in de toekomst is het de moeite waard om te kijken wat er uit Star Citizen komt en welke ideeën de ontwikkelaars nog meer uitvoeren.

Over de auteur