Nieuwe wegen met Unreal Engine 5
Na het sci-fi horrorspel The Callisto Protocol plant Striking Distance Studios nu een grote stap richting de toekomst. Recente vacatures bij de studio wijzen erop dat het volgende project gebaseerd zal zijn op de Unreal Engine 5. De mogelijkheid dat dit spel uitkomt op de PS5 en Xbox ligt voor de hand, hoewel een officiële bevestiging nog ontbreekt.
Op zoek naar talent
Diverse openstaande posities
Striking Distance Studios is op zoek naar nieuw talent voor zijn AAA-team. De openstaande posities variëren van animatie tot engineering en UI-design. Wat het nieuwe project precies inhoudt, blijft spannend, vooral na het vertrek van oprichter en voormalig CEO Glen Schofield in september.
De richting van het nieuwe project
Steve Papoutsis neemt het roer over
Steve Papoutsis, de huidige studioleider, die ervaring heeft met grote IPs zoals Battlefield en 007, leidt nu de studio. Vooral interessant is zijn betrokkenheid bij de Dead Space-serie, die hij samen met Schofield heeft gecreëerd. Met deze ervaring zou het nieuwe project zowel in het horror- als in het actiegenre kunnen vallen.
Een terugblik op The Callisto Protocol
Gemengde kritieken en financiële resultaten
Hoewel The Callisto Protocol bij sommigen in de smaak viel, kreeg het gemengde kritieken en behaalde het slechts een Metacritic-score van 69. De verkoopcijfers bleven achter bij de verwachtingen, wat leidde tot het vertrek van Schofield en het ontslag van 32 medewerkers. De heroriëntatie van de studio en het creëren van nieuwe posities wijzen echter op een optimistische blik op de toekomst.
Wat staat ons te wachten?
Speculaties en verwachtingen
De spanning stijgt over wat het volgende project van Striking Distance Studios zou kunnen zijn. Wordt het een nieuwe poging om een van de beste horror-games te maken, of zal de focus meer liggen op actievolle gameplay? Het gebruik van de Unreal Engine 5 belooft in ieder geval een hoogwaardige grafische weergave en zou een nieuw tijdperk voor de studio kunnen inluiden.
Een nieuwe start voor Striking Distance Studios
Nieuwe kansen en uitdagingen
Het ontwikkelen van een gloednieuw spel met de Unreal Engine 5 is zowel een kans als een uitdaging voor Striking Distance Studios. Met nieuw talent aan boord en een duidelijke visie voor de toekomst kan de studio zijn positie in de game-industrie versterken en zowel horror- als actiefans enthousiast maken. Blijf op de hoogte om geen updates over dit spannende nieuwe project te missen!