Telltale Games heeft aangekondigd dat de langverwachte vervolg van The Wolf Among Us, oorspronkelijk gepland voor 2023, uitgesteld is tot 2024. De reden voor de vertraging is dat het team een hoogwaardig spel wil ontwikkelen zonder te lijden aan overbelasting en burn-out.
De vertraging van de release van The Wolf Among Us 2 geeft het team de tijd om een spel te ontwikkelen dat volledig gepolijst en klaar is voor de release. Volgens CEO Jamie Ottilie is het belangrijk om een afgewerkt product te leveren dat zowel het team als de fans tevreden stelt. Hij gelooft dat het ontwikkelen van het spel in een haast niemand ten goede zou komen.
Overstap van Unreal Engine 4 naar 5
Het team maakt de overstap van Unreal Engine 4 naar 5 om nieuwe functies en mogelijkheden te kunnen gebruiken. Dit betekent dat veel werk dat in Unreal 4 is verricht, opnieuw in Unreal 5 moet worden gedaan. De beslissing om deze overstap te maken is niet lichtvaardig genomen, maar het gevoel werd gewekt dat de nieuwe engine het team in staat zou stellen een betere game te maken.
Episodische release
Net als zijn voorganger zal The Wolf Among Us 2 als episodische release worden uitgebracht. Het team ontwikkelt echter alle afleveringen tegelijkertijd om herziening of haast bij de ontwikkeling van het spel te voorkomen. Dit betekent dat alle afleveringen klaar zullen zijn wanneer de eerste aflevering wordt uitgebracht.
Het behouden van een gezonde werkcultuur
Ottilie heeft verklaard dat de enige manier om de oorspronkelijke releaseperiode van 2023 te behouden, zou zijn om iets onvoltooids uit te brengen of te herzien. Geen van deze opties is echter uitvoerbaar, omdat het team een gezonde werkcultuur wil behouden en burn-out wil voorkomen. Door de release uit te stellen tot 2024 kan het team op een redelijker tempo werken.
In de tussentijd kunnen fans van The Wolf Among Us het originele spel opnieuw ontdekken en zich verdiepen in de wereld van Bigby Wolf en Sneeu